Data concursului: 27 Iunie 2023

ANUNȚ privind organizarea selecției pentru ocuparea postului de ofițer de legătură la Centrul Sud-Est European de Aplicare a Legii (SELEC), prevăzut în statul de organizare al Centrului de Cooperare Polițienească Internațională din cadrul I.G.P.R.

A  N  U  N  Ţ

Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu sediul în Municipiul Bucureşti, Str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, organizează selecția în vederea încadrării prin recrutare din sursă internă a postului de ofițer de legătură la Centrul Sud-Est European de Aplicare a Legii (SELEC), prevăzut în statul de organizare al Centrului de Cooperare Polițienească Internațională din cadrul I.G.P.R..

Profilul postului este următorul:

 

I. ATRIBUȚIILE POSTULUI

- sunt cele ce se regăsesc la capitolul D – descrierea sarcinilor, îndatoririlor și responsabilităților postului, din fișa de post, anexa 2 la prezentul anunț de concurs.

 

II. CONDIȚIILE NECESARE OCUPĂRII POSTULUI ȘI CRITERIILE DE SELECȚIE

Condițiile de ocupare, prevăzute în fișa postului sunt următoarele:

  1. Să fie ofițeri de poliție, cu următoarea pregătire de bază:

- studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul din următoarele domenii: științe juridice, științe administrative, științe economice, științe socio-umane, științe militare, informații și ordine publică sau științe inginerești;

 

- studii universitare de licenţă, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna), într-unul din următoarele domenii fundamentale: științe sociale, științe umaniste și arte (ramura de știință filologie, domeniul de licență limbă și literatură română sau limbi moderne aplicate) sau științe inginerești.

Pregătire de specialitate:

  • curs postuniversitar sau studii de master în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management;

sau

  • studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă, absolvite anterior celor trei cicluri de tip Bologna într-unul din domeniile studiilor de bază sau în domeniul management;

sau

  • studii de master, ciclul II de studii universitare, într-unul din domeniile universitare de masterat: drept, științe administrative, științe ale comunicării, relații internaționale și studii europene, științe politice, științe militare, informații și ordine publică, informatică, calculatoare și tehnologia informației, cibernetică și statistică, informatică economică, management, economie și afaceri internaționale, psihologie, limbi moderne aplicate.
  1. să cunoască limba engleză – nivel B2;
  2. să deţină gradul profesional de minim inspector principal de poliţie;
  3. să aibă 7 ani vechime în muncă din care 5 ani în unitățile M.A.I;
  4. să aibă 3 ani vechime în specialitatea structurii (cooperare operativă cu autoritățile străine de aplicare a legii);
  5. să aibă 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
  6. să fi obţinut calificativul de cel puţin ,,Bine” la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
  7. să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de aceștia să nu fi fost pusă în mişcare acţiunea penală;
  8. să dețină/să obțină autorizația de acces la informații clasificate, nivel ”STRICT SECRET”.

 

În cadrul etapei de selecție a dosarelor de candidat vor fi avute în vedere și criteriile de selecție stabilite în Nota-Raport nr. S/402753/24.05.2023. Nota-Raport nr. S/402753/24.05.2023 poate fi consultată, la cerere, la sediul Direcției Management Resurse Umane din cadrul I.G.P.R., cu respectarea prevederilor legale privind accesul la informații clasificate.

 

III.SPECIFICUL POSTULUI

În desfășurarea activității lui specifice la SELEC, ofițerul de legătură reprezintă Guvernul României, păstrându-și atribuțiile și calitatea de polițist.

La încheierea perioadei pentru care a fost numit, ofițerului de legătură la SELEC  i se asigură funcție echivalentă celei deținute la momentul numirii.

 

IV. DURATA MANDATULUI

Numirea ofițerului de legătură la SELEC se face pestru o perioadă de 4 ani, fiind notificată secretariatului SELEC prin Ministerul Afacerilor Externe.

 

V. CADRUL JURIDIC

Ordonanța nr. 30/2013 pentru crearea cadrului instituțional necesar în vederea funcționării Centrului Sud-Est European de Aplicare a Legii, cu modificările și completările ulterioare;

O.m.a.i. nr. S/207 din 22.08.2012 privind organizarea activității de reprezentare externă și cooperare internațională desfășurată prin intermediul atașaților de afaceri interne, ofițerilor de legătură și al specialiștilor suport operativ al M.A.I., cu modificările și completările ulterioare.

 

VI. DOCUMENTE NECESARE ÎNSCRIERII LA SELECȚIE

  1. cerere de înscriere la concurs adresată inspectorului general al Poliției Române;
  2. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea  unor  specializări,   precum   şi  copiile  documentelor  care  atestă îndeplinirea condiţiilor de participare;

 

La selecție pot participa ofițerii de poliție care îndeplinesc condițiile de ocupare din fișa postului și criteriile de selecție stabilite în prezentul anunț.

          Selecția pentru ocuparea postului vacant se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române din strada Mihai Vodă nr. 4-6 sector 5, București și va cuprinde următoarele probe:

  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. interviul de cunoaștere.

Datele de desfășurare a probelor vor fi stabilite de Comisia de Selecționare și comunicate în timp util candidaților.

Dosarele de candidat vor fi depuse la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro până la data de 19.06.2023, orele 16:00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).

La selecție pot participa numai candidații al căror dosar este complet și corect întocmit.

Un opis de documente ce va prefața dosarul de candidat este recomandat pentru evidența documentelor/conținutului acestuia.

Dosarul va fi evaluat după criteriile considerate relevante, stabilite prin Nota-raport nr. S/402753/24.05.2023.

Curriculum vitae va fi întocmit conform modelului comun european și va descrie pe larg experiența dobândită de-a lungul carierei, cu detalii și exemple concrete, precum și documente suport.

 

Interviul de cunoaștere are ca scop analizarea abilităţilor, experienței, aptitudinilor şi  motivaţia candidatului.

 

Fişiere ataşate

Semnalări cazuri de corupţie

Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806

Detalii

Relaţii cu publicul(click pe link)

Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.

Detalii

Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.

Detalii