Recrutarea şi selecţia copiilor aflaţi în întreţinerea poliţiştilor

răniţi sau decedaţi ca urmare a rănirii într-un accident de muncă

 

Copiii aflaţi în întreţinerea poliţiştilor răniţi sau decedaţi ca urmare a rănirii într-un accident de muncă, cercetat şi înregistrat conform legislaţiei în vigoare şi copiii personalului militar, clasat inapt sau apt limitat pentru serviciul militar ori, după caz, decedat, în timpul şi în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, ca urmare a rănirii într-un accident de muncă, cercetat şi înregistrat conform legislaţiei în vigoare, pot solicita în scris ministrului afacerilor interne înmatricularea în instituţiile de învăţământ ale MAI, în anul I de studii/studii universitare de licenţă, fără susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor, în conformitate cu prevederile Ordinului m.a.i. nr. 35/2014, respectiv ale Ordinului m.a.i. nr. 108/2014.

Prin copil aflat în întreţinerea poliţistului rănit sau decedat ca urmare a rănirii într-un accident de muncă, cercetat şi înregistrat conform legislaţiei în vigoare, respectiv în întreţinerea personalului militar, clasat inapt sau apt limitat pentru serviciul militar ori, după caz, decedat, în timpul şi în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, ca urmare a rănirii într-un accident de muncă, cercetat şi înregistrat conform legislaţiei în vigoare, se înţelege, potrivit art. 499 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, copilul minor, precum şi copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani. Copilul major aflat în întreţinerea poliţistului rănit sau decedat ca urmare a rănirii într-un accident de muncă depune la unitatea de recrutare o adeverinţă care să ateste faptul că este în continuarea studiilor.

Condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare a candidaţilor sunt cele prevăzute de Ordinul m.i.r.a. nr. 665/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Verificarea îndeplinirii condiţiilor generale şi a criteriilor specifice de admitere revine unităţii de recrutare, care transmite la DGMRU propunerea privind aprobarea cererii de înmatriculare şi documentaţia care fundamentează propunerea, în copie.

 

Serviciile de resurse umane din cadrul inspectoratelor judeţene de poliţie şi Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, ca urmare a primirii directe a cererii de înmatriculare, vor constitui dosarul de recrutare pentru candidaţii aflaţi în situaţia de la alin. (1) şi alin. (2) ale prezentului articol. Dosarul va fi transmis de către unitatea de recrutare instituţiei de învăţământ pentru care optează și conţine:

a) documentele prevăzute de actele normative în vigoare pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale MAI;

b) adeverinţă care să ateste faptul că este în continuarea studiilor pentru copilul major aflat în întreţinerea poliţistului rănit sau decedat ca urmare a rănirii într-un accident de muncă;

c) formularul pentru înregistrarea accidentelor de muncă (FIAM) sau, după caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului, în fotocopie;

d) decizia medicală avizată sau certificatul-decizie medicală, emisă/emis pe numele poliţistului rănit sau al poliţistului decedat, în fotocopie;

e) certificatul de deces al poliţistului decedat, dacă este cazul, în fotocopie.

Cererea de înmatriculare se aprobă de către ministrul afacerilor interne, în urma analizei realizată la nivelul DGMRU. Răspunsul privind aprobarea solicitării se transmite Comisiei centrale de admitere pentru concursul de admitere în instituţiile de învăţământ ale MAI, sesiunea 2015, în vederea rezervării locului la admitere, petentului, unităţii de recrutare şi instituţiei de învăţământ pentru care optează candidatul.

Candidaţii care au fost declaraţi „apt” şi „promovat” la contravizita medicală urmare a verificării îndeplinirii criteriului privind înălţimea minimă şi a observării directe a existenţei unor semne particulare sau tatuaje neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară şi care au promovat proba de evaluare a aptitudinilor fizice sunt declaraţi „admis” la instituţia de învăţământ a MAI/programul de studii la care au solicitat înmatricularea.

În situaţia în care cererea a fost aprobată de ministrul afacerilor interne după perioada planificată pentru susţinerea probelor de selecţie - contravizita medicală şi verificarea aptitudinilor fizice, DGMRU informează solicitantul cu privire la rezervarea locului în sesiunea următoare de admitere, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de actele normative în vigoare, unitatea de rerutare, precum şi instituţia de învăţământ pentru care a optat.

În situaţia în care solicitanţii îndeplinesc condiţiile legale şi criteriile specifice, respectiv au dosarul de recrutare complet constituit, au fost declaraţi “apt” din punct de vedere medical şi psihologic, “promovat” la proba de evaluare a aptitudinilor fizice şi “promovat” la verificarea îndeplinirii criteriului privind înălţimea minimă şi la observarea directă a existenţei unor semne particulare sau tatuaje neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, sunt declaraţi “admis” în Academia de Poliție, în Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina, în Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca sau în Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea (în situaţia în care candidaţii nu au domiciliul într-un judeţ de frontieră), conform opţiunii la înscriere.