Centrul de Informare şi Relaţii Publice este structura din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române care desfăşoară activităţi specifice relaţiilor cu presa, relaţiilor interne şi interinstituţionale.

Activitatea de informare şi relaţii publice constă în stabilirea, menţinerea şi dezvoltarea unor relaţii de încredere între Poliţia Română şi comunitate, pentru promovarea scopurilor si obiectivelor instituţiei, creşterea gradului de informare şi a nivelului de înţelegere a problematicii asociate domeniului poliţienesc.

Centrul de Informare şi Relaţii Publice are în componenţă două servicii și două compartimente, respectiv:

  • Serviciul Comunicare și informare publică
  • Serviciul Comunicare strategică, internă şi interinstituțională
  • Compartimentul Purtător de cuvânt
  • Compartimentul Documente clasificate și secretariat


Atribuţii:

  • contribuie la creșterea gradului de informare a societății civile și a tuturor celor interesați asupra stadiului și evoluției activităților Poliției Române, pe linia exercitării atribuțiilor specifice;
  • realizează și transmite mass-mediei materialele de informare publică privind activitatea desfășurată de Poliția Română;
  • realizează documentarea asupra materialelor publice apărute în spațiul public;
  • întreprinde demersuri pentru asigurarea unei reflectări obiective în spațiul public, pe plan național sau internațional, a acțiunilor derulate de structurile Poliției Române și ale personalului propriu;
  • coordonează şi sprijină activitatea purtătorilor de cuvânt din unităţile teritoriale aflate în responsabilitate, organizează convocări de specialitate cu aceştia şi evaluează stadiul în care îşi îndeplinesc sarcinile în domeniul informării și relațiilor publice;
  • organizează conferinţe de presă susţinute de reprezentanții I.G.P.R. pe probleme de interes general privind evoluţiile în planul reformei instituţionale, descentralizarea deciziei, adoptarea şi implementarea de noi proiecte şi concepte de acţiune;
  • asigură invitarea jurnaliştilor la activitățile de interes public desfășurate la nivelul I.G.P.R.;
  • elaborează documentele de planificare a comunicării şi relaţiilor publice, la nivelul I.G.P.R., în funcţie de particularităţile şi evoluţiile sarcinilor şi misiunilor instituţiei;
  • gestionează, sub directa coordonare a conducerii I.G.P.R., eventualele crize mediatice;
  • asigură acreditarea jurnaliştilor pe lângă I.G.P.R.;
  • sprijină activitatea de documentare a reprezentanţilor mass-mediei, preluând cererile acestora şi furnizând cu celeritate informaţiile de interes public solicitate, cu respectarea principiilor echidistanţei şi tratamentului nediscriminatoriu;
  • soluționează solicitările primite de la cetățeni, formulate în baza legislației privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  • pune la dispoziţia cetăţenilor, prin intermediul site-ului oficial al Poliției Române, informațiile pe domeniul de competență;
  • îndeplinește atribuţii din domeniul comunicării strategice, interne şi interinstituţionale, iniţiază şi organizează evenimente, acţiuni, campanii sociale/de informare, mese rotunde etc., în colaborare cu partenerii;
  • gestionează activitatea Poliției Române pe rețelele de socializare.

 

 

Program de audienţe: 

Joi 12.00-14.00

 

Date de contact

Str. Mihai Vodă nr. 6, Sector 5, Bucureşti, Romania
 

Semnalări cazuri de corupţie

Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806

Detalii

Relaţii cu publicul(click pe link)

Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.

Detalii

Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.

Detalii