În cadrul proiectului SIISDODCA echipa de proiect lucrează pentru a îndeplini toate standardele de performanţă, şi se preocupă de îndeplinirea cu succes a tuturor atribuţiilor specifice.
Astfel, începând cu data de 04.01.2011 a fost reluată procedura de achiziţie publică în vederea selectării furnizorului sistemului informatic integrat în cadrul proiectului ,,Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional şi Organizaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative a IGPR (SIISDODCA) ” derulat de către Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).
Ca urmare a reluării procedurii de achiziţie au fost acceptate oferte până la data de 07.02.2011, iar în prezent responsabilii de achiziţii din cadrul echipei IGPR se ocupă de evaluarea ofertelor primite.
Documentaţia de achiziţie pentru contractarea serviciilor de audit din cadrul proiectul SIISDODCA, a fost publicată în SEAP la data de 10.02.2011. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 23.02.2011, ora 11:00.
Aceste etape din derularea proiectului ,,Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional şi Organizaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative a IGPR (SIISDODCA) ” garantează finalizarea cu succes a activităţilor propuse, care au drept scop îmbunătățirea procesului de luare a deciziilor la nivel administrativ în Poliţia Română prin dezvoltarea capacităţii de planificare strategică şi o mai bună reglementare a fluxurilor de lucru interne, precum şi în cadrul parteneriatelor inter-instituţionale.
O dovadă a managementului eficient al proiectului este fără îndoială acceptarea totală a primei cereri de rambursare pe care echipa IGPR a depus-o la Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative.
În continuare echipa de proiect îşi propune să respecte standardele ridicate de calitate pe care şi le-a impus şi va continua activităţile conform calendarului aprobat de către Autoritatea de Management.
Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional şi Organizaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative a IGPR (SIISDODCA) este primul proiect aprobat şi derulat la nivelul IGPR prin instrumentul de finanţare Fonduri Structurale - Fond Social European - Programul Operaţional pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative (PODCA). Contractul de finanţare al proiectului nr. 44 a fost semnat la nivelul Autorităţii de Management, Direcţia pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor la data de 07.09.2009.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni, cu un buget alocat de 13.959.000 lei fară TVA, din care 85 % reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene. Costurile de cofinanţare, în cuantum de 2.093.850 lei, sunt suportate de IGPR.
Prin operaţionalizarea acestui proiect, Poliţia Română va introduce cele mai bune practici din domeniul gestionării resurselor, în vederea formării unei organizaţii de nivel european şi adoptarea unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning) implementat deja cu succes în cadrul companiilor care activează în domeniul privat.
Proiectul vizează îmbunătăţirea activităţii IGPR prin asigurarea unei administrări eficiente a resurselor instituţionale, conducând astfel la creşterea calităţii serviciului poliţienesc, în beneficiul cetăţenilor.
Prin adoptarea SIISDODCA, toate funcţiile de coordonare vor fi integrate cu ajutorul unui sistem informatic, fapt ce va conduce implicit la creşterea eficienţei instituţionale. Sistemul, profesionalizează, după modelul folosit în mediul de afaceri, modul de coordonare a fluxurilor de lucru, procesul de luare a deciziilor, prin dezvoltarea capacităţii de planificare strategică, reglementarea fluxurilor interne şi a parteneriatelor inter-instituţionale.
În urma implementarii proiectului la nivelul Poliţiei Române se vor înregistra următoarele rezultate:
- realizarea Sistemului Informatic Integrat implementat la nivel central şi judeţean pe urmatoarele arii de procese de lucru din cadrul Poliţiei Române: Managementul financiar, Managementul Resurselor Umane, Managementul Logistic, Decizional şi Managementul Strategic;
- 220 manageri instruiţi în cadrul proiectului, 20 din aparatul central (IGPR) şi 200 din cadrul Poliţiei Capitalei şi al inspectoratelor de poliţie judeţente angajati;
- 1000 de poliţişti pregătiţi pentru utilizarea sistemului informatic, câte 20 de poliţişti la nivelul fiecărui inspectorat judeţean şi 160 de poliţişti la nivel central;
- 42 de poliţişti pregătiţi pentru menţinerea şi implementarea sistemului informatic;
- elaborarea unui manual de utilizare a sistemului informatic;
- realizarea unui manual de instruire privind administrarea şi dezvoltarea de conţinut a sistemului;
- 5 metodologii specifice elaborate pentru fluxurile de lucru informatizate.
Poliția Română își modernizează sistemul de management după modelul folosit în mediul de afaceri
Adoptarea noului model de administrare a activităţii Poliţiei Române va conduce la o scădere a costurilor administrative cu până la 20%, accelerând totodată procesul de descentralizare deja început.
Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a organizat la data de 18 decembrie 2009 Conferinţa oficială de deschidere a proiectului ,,Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional şi Organizaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative a IGPR (SIISDODCA) ”.
Obiectivul general al acestui proiect constă în îmbunătăţirea activităţii IGPR, în vederea dezvoltării unei administraţii publice eficiente, astfel încât cetăţenii români să beneficieze de creşterea calităţii serviciilor.
La sfârşitul implementării SIISDODCA, toate funcţiile de coordonare vor fi integrate într-un singur sistem informatic, fapt ce va duce la creşterea eficienţei serviciilor oferite. Acest sistem informatic profesionalizează, după modelul folosit în mediul de afaceri, modul de coordonare a proceselor legate de managementul financiar, managementul strategic, managementul resurselor umane şi logistice.
Proiectul îşi propune îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor, prin dezvoltarea capacităţii de planificare strategică şi printr-o mai bună reglementare a fluxurilor de lucru interne, dar şi a celor din cadrul parteneriatelor inter-instituţionale.
Implementarea proiectului urmăreşte:
- Introducerea celor mai bune practici din domeniul gestionarii resurselor, în vederea formării unei organizaţii de nivel european.
- Eficientizarea activităţii prin obţinerea automată de date şi rapoarte în timp real.
- Reducerea costurilor administrative cu până la 20%.
- Continuarea procesului de descentralizare.
SIISDODCA este primul proiect aprobat la nivelul IGPR prin instrumentul de finanţare Fonduri Structurale – Fond Social European – Programul Operaţional „Dezvoltarea Capacităţii Administrative” (PODCA).
Contractul de finanţare al proiectului nr. 44/07.09.09 a fost semnat la nivelul Autorităţii de Management - Direcţia pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, la data de 07.09.2009.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni. Bugetul alocat este de 13.959.000 lei, fără TVA, din care 11.865.150 lei reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene (echivalentul a 85% din costurile totale). Costurile de confinanţare, în cuantum de 2.093.850 lei, sunt suportate de IGPR.
Prin implementarea SIISDODCA, Poliţia Română adoptă sistemul ERP -Enterprise Resource Planning, folosit cu succes în cadrul companiilor care activează în domeniul privat.
O nouă etapă în Proiectul SIISDODCA privind modernizarea sistemului de management al Poliției Române
La un an de la începerea proiectului Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional şi Organizaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative a IGPR (SIISDODCA) , menit să îmbunăţească procesul de luare a deciziilor la nivel administrativ în Poliţia Română prin dezvoltarea capacităţii de planificare strategică şi o mai bună reglementare a fluxurilor de lucru interne, precum şi în cadrul parteneriatelor inter-instituţionale, Inspectoratul General al Poliţiei Române anunţă demararea etapei de selecţie a furnizorului sistemului informatic integrat, folosind instrumentul specific SEAP.
Candidaţii vor putea să îşi depună ofertele până la data de 26.10.2010. Aceştia vor trebui să respecte condiţiile menţionate în documentaţia de atribuire, iar la realizarea selecţiei se va ţine cont de oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Documentaţia de atribuire, precum şi condiţiile de participare au fost publicate pe site-ul www.e-licitatie.ro.
Echipa de implementare a proiectului din partea IGPR pregăteşte în acesta perioadă şi relansarea procedurii de achiziţie publică a serviciilor de audit pentru proiectul Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional şi Organizaţional privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative a IGPR (SIISDODCA). Informaţii privind stadiul de implementare a proiectului vor fi actualizate constant pe site-ul www.igpr.ro
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.
Semnalări cazuri de corupţie
Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806
DetaliiRelaţii cu publicul(click pe link)
Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.
DetaliiAbonare la newsletter
Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.
Detalii