Data concursului: 02 Noiembrie 2023

ANUNŢ privind ocuparea funcţiei vacante de director I la Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, prevăzută la poziţia 1112 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.

A  N  U  N  Ţ

 

În conformitate cu prevederile art. 2735 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului şi ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările şi completările ulterioare;

 

Inspectoratul General al Poliţiei Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, organizează,

 

C  O  N  C  U  R  S :

 

Pentru ocuparea funcţiei vacante de director I la Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, prevăzută la poziţia 1112 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.

În vederea înscrierii şi participării la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ, următoarele condiţii:

  1. Să fie ofițeri de poliție, cu următoarea pregătire de bază:
  • studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă

sau       

  • studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare (sistem ,,Bologna”), într-unul din următoarele domenii fundamentale: științe inginerești, științe sociale sau științe umaniste și arte.
  • să aibă pregătirea de specialitate:

- cursuri postuniversitare sau de masterat (studii de master) într-unul din domeniile/profilele/specializările sau conexe acestora: matematică sau științe ale naturii, informatică, științe juridice, științe sociale și politice, științe economice, științe umaniste, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică sau management;

sau

  • studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licenţă, absolvite anterior aplicării celor trei cicluri de tip „Bologna” într-unul din domeniile/profilele/specializările sau conexe acestora: matematică sau științe ale naturii, informatică, științe juridice, științe sociale și politice, științe economice, științe umaniste, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică sau management;

sau

  • matematică, informatică, inginerie electrică, inginerie energetică, inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, ingineria transporturilor, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie mecanică, inginerie industrială, științe inginerești aplicate, mecatronică și robotică, ingineria materialelor, inginerie și management, inginerie genistică, inginerie de aramament, rachete și muniții, drept, științe administartive, științe ale comunicării, sociologie, relații internaționale și studii europene, științe politice, informații și securitate națională, ordine publică și siguranșă națională, științe militare, administarea afacerilor, cibernetică și startistică, informatică economică, contabilitate, economie, finanțe, marketing, economie și afaceri internaționale, psihologie, științe ale educației sau mangement.
  1. să fie declaraţi «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
  2. să deţină gradul profesional de minimum subcomisar de poliţie;
  3. să aibă vechime în muncă/ din care în MAI : 5 ani/ 5 ani;
  4. să aibă 3 ani vechime în funcții de conducere;
  5. să aibă 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
  6. să fi obţinut calificativul de cel puţin ,,Bine” la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
  7. să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta să nu fi fost pusă în mişcare acţiunea penală;
  8. să dețină/să obțină aviz de organ de cercetare al poliției judiciare;
  9. să dețină/să obțină autorizație de acces la informații clasificate din clasa secret de stat, nivel „STRICT SECRET”.

Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului general al Poliției Române și vor fi depuse la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro, până la data de 12.10.2023, orele 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).

Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la data de 12.10.2023, orele 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:

  1. cerere de înscriere (Anexa 1);  
  2. curriculum vitae, model comun european;
  3. copie a actului de identitate;
  4. copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului;
  5. adeverință care conține rezultatul ultimului examen de bilanț, eliberată de medicul de unitate, potrivit Anexei nr. 2 din Dispoziția Comună a Direcției Medicale nr. 963164 din 15.03.2022 și a Direcției Generale Management Resurse Umane nr. 327674 din 15.03.2022;
  6. declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa 2);
  7. adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unității de provenienţă, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 3, 4, 5, 6, 7 și 8 din prezentul anunț, eliberată ulterior publicării anunțului.

Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.

Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea evaluării psihologice.

Lista candidaților declarați „apt”/„inapt” psihologic se va posta pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidații declarați „inapt” psihologic nu vor putea participa la concurs.

Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la O.m.a.i. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, în data de 02.11.2023, după următorul grafic:

  • instructajul candidaților: orele 13.30;
  • desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: începând cu orele 13.45;
  • afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
  • afișarea rezultatelor: după orele 16.00 (în raport de numărul candidaților).

Perioada limită de depunere a eventualelor contestații - în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 03.11.2023.

Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în perioada 06.11.2023 – 07.11.2023.

Afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza în perioada 03.11.2023 – 07.11.2023, în funcție de existența/inexistența unor eventuale contestații.

Evaluarea probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.

Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00.

Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obținute la concurs și se aduc la cunoștință prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane  concursuriconducere@politiaromana.ro.

Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și se postează pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Nota acordată după soluționarea contestației la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.

La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs.

Fișa postului poate fi consultată, la cerere, de către candidați, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române, din strada Mihai-Vodă nr. 6, sector 5, municipiul București, tel. int. 26376, 26153.

Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Direcția Management Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, int. 26376, 26153 în zilele lucrătoare.

Modificările care privesc organizarea și desfășurarea concursului, intervenite din motive obiective (cauzate de contextul epidemiologic sau de alți factori), se vor afișa în timp util pe pagina de internet a Inspectoratului General al Poliției Române, www.politiaromana.ro.

Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului.

Tematica și bibliografia fac parte integrantă din prezentul anunț.

Tematici si bibliografii

TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIA

recomandate candidaţilor înscrişi la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei

de director I din Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcţia Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase, prevăzută la poziția nr. 1112 din statul de organizare al unității

 

 

MANAGEMENT

 

TEMATICĂ

               - Procesul managerial

- Planificarea managerială

- Organizarea managerială

- Conducerea subordonaților

- Controlul managerial

- Managementul luării deciziei

- Managementul muncii în echipă

- Comunicarea în activitatea managerială

- Dispoziții generale privind controlul intern și controlul financiar preventiv

- Sistemul de control intern/managerial.

 

BIBLIOGRAFIE

- Managementul Organizațional al Poliției. Fundamentele teoretice. Costică Voicu și Ștefan Prună. Editura MediaUno, 2007;

- Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv - Cap. I;

- Ordinul S.G.G. nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice.

 

 

ASPECTE DE ORDIN GENERAL

 

TEMATICĂ

      - Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale. Autoritățile publice

      - Organizarea și funcționarea Poliției Române

      - Organizarea și funcționarea poliției judiciare

      - Statutul polițistului

      - Normele de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului

      - Codul de Etică și Deontologie al Polițistului

      - Strategia Naţională de Apărare a Ţării pentru perioada 2020 - 2024

      - Program de Guvernare 2023 - 2024

       - Procedura dării în urmărire

       - Organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen

      - Atribuțiile Centrului de Cooperare Polițienească Internațională, proceduri specifice, cooperarea cu statele membre ale Uniunii Europene

      - Cooperarea judiciară internațională în materie penală

Codul penal - Partea generală

      - Infracțiunea

      - Pedepsele

      - Măsurile de siguranță

      - Minoritatea

      - Cauzele care înlătură răspunderea penală

      - Cauzele care înlătură sau modifică executarea pedepsei

Codul penal - Partea specială

      - Infracțiuni contra persoanei

      - Infracțiuni contra patrimoniului

      - Infracțiuni contra autorității

      - Infracțiuni contra înfăptuirii justiției

      - Infracțiuni de corupție și de serviciu

      - Infracțiuni contra siguranței publice

      - Infracțiuni care aduc atingere unor relații privind conviețuirea socială

Codul de procedură penală - Partea generală

      - Acțiunea penală

      - Participanții în procesul penal

      - Probele, mijloacele de probă și procedeele probatorii

      - Măsurile preventive și alte măsuri procesuale

Codul de procedură penală - Partea specială

      - Urmărirea penală

      - Organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română

      - Înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale și coordonarea administrativă a activităților dispuse organelor de poliție de către procuror

      - Activitatea de înregistrare a dosarelor penale și a dispozițiilor procurorului

      - Specializarea polițiștilor din Poliția Română în efectuarea activităților de constatare a infracțiunilor, de identificare a autorilor și de cercetare penală, în raport de tipul infracțiunilor și modul de comitere a acestora

      - Activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de percheziție domiciliară, precum și activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de aducere cu pătrundere fără consimțământ, într-un domiciliu sau sediu

 

 

BIBLIOGRAFIE

      - Constituția României - Titlul II şi III

      - Convenția din 4 noiembrie 1950 pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale - Titlul I

      - Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române

      - Legea nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare

      - Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului

      - H.G. nr. 725/2015 pentru stabilirea Normelor de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului

      - H.G. nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului

      - Hotărârea Parlamentului nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naţionale de Apărare a Ţării pentru perioada 2020 - 2024 - Anexa, cap. 2, cap. 3 - pct. 3.1, cap. 4, cap. 5 - pct. 5.1.3, pct. 5.1.4

      - Hotărârea Parlamentului nr. 22/2023 pentru acordarea încrederii Guvernului - Anexa nr. 2, pct. 16

      - Legea nr. 76/2023 privind organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen - cap. I, cap. II, cap. III și cap. IV

      - O.U.G. nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării polițienești internaționale - Cap. II, III și VI

      - Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală - Titlul II/cap. I şi II, titlul III/cap. I, II şi III, Titlul IV/cap. I şi II, titlul VIII/cap. I, cap. II/secţiunea 3 şi 6

      - Legea nr. 286/2009 privind Codul penal

       - Partea generală - Titlul II, titlul III, titlul IV, titlul V, titlul VII, titlul VIII

      - Partea specială - Titlul I, titlul II, titlul III/cap. I, titlul IV, titlul V, titlul VII/cap. I, III şi titlul VIII

      - Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală

      - Partea generală - Titlul II/cap. I, titlul III/cap. I, cap. II/secțiunea 1, 2, 4 și 5, cap. III, cap. IV, cap. V, cap. VI, titlul IV/cap. I, cap. II/secțiunea 5, cap. VI, cap. VII, cap. VIII, cap. IX, titlul V

      - Partea specială - Titlul I, Titlul IV/cap. IV

      - Ordinul M.A.I. nr. S/120/16.06.2011 privind organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română, Poliția de Frontieră Română și Oficiul Român pentru Imigrări - Cap I, II, III și VI

      - Dispoziția I.G.P.R. nr. S/53/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Poliției Române a Ordinului M.A.I. nr. S/120/2011 - Cap I, III, IV, V, VI și VII

      - Ordinul comun M.A.I. nr. 56/10.04.2014 - P.Î.C.C.J. nr. 12/C/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale și coordonarea administrativă a activităților dispuse organelor de poliție de către procuror

      - Dispoziția I.G.P.R. nr. 76/22.12.2014 privind activitatea de înregistrare a dosarelor penale și a dispozițiilor procurorului

      - Dispoziția I.G.P.R. nr. 118/30.09.2022 privind pregătirea profesională cu privire la efectuarea urmăririi penale de către polițiștii din cadrul Poliției Române ce au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare

      - Procedura PS-IGPR-DIC-21/2020 privind activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de percheziție domiciliară, precum și activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de aducere cu pătrundere fără consimțământ, într-un domiciliu sau sediu

 

ASPECTE DE SPECIALITATE

 

TEMATICĂ

- Regimul juridic al armelor și munițiilor - dispoziții generale

- Categorii de arme și muniții, clasificarea armelor, categorii de persoane și tipuri de documente în domeniul armelor și munițiilor

- Valabilitatea documentelor care atestă dreptul de deținere, respectiv port și folosire al armelor și munițiilor

- Regimul procurării, înstrăinării, deținerii, păstrării și folosirii armelor și munițiilor letale și neletale de către persoanele fizice și juridice

- Obligațiile persoanelor fizice și juridice autorizate să dețină și să folosească arme și muniții letale și neletale

- Transportul și portul armelor și munițiilor letale și neletale de către persoanele fizice și juridice

- Regimul anulării, suspendării, retragerii și revocării dreptului de deținere, respectiv port și folosire a armelor și munițiilor letale și neletale de către persoanele fizice și juridice

- Regimul procurării, deținerii și folosirii armelor și munițiilor

- Regimul circulației armelor și munițiilor

- Răspunderi şi sancţiuni pentru încălcarea dispozițiilor Legii nr. 407/2006 a vânătorii și a protecției fondului cinegetic

- Regimul juridic al materiilor explozive

- Clasificarea articolelor pirotehnice

- Precursorii de explozivi

- Regimul juridic al deșeurilor periculoase

- Protecţia mediului

 

BIBLIOGRAFIE

- Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor, componentelor esenţiale și al munițiilor - Cap. I, II, III și IV

- H.G. nr. 11/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor și munițiilor - Cap. I, II, III și IV

- Legea nr. 407/2006 a vânătorii și a protecției fondului cinegetic - Cap. V

- Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive

- H.G. nr. 1.102/2014 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea la dispoziţie pe piaţă a articolelor pirotehnice - Cap. III

- Legea nr. 250/2022 privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea unor acte normative

- O.U.G. nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor - Cap. III, IV şi VII

- O.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului - Cap. III, IV, V, VI şi VII

 

 

 

 

 

 

MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE

 

TEMATICĂ

      - Activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne

      - Drepturile de transport ale polițiștilor și decontarea cheltuielilor de transport în unele situații în care polițiștii se deplasează la și de la locul de muncă

      - Cuantumul și condițiile de acordare/neacordare/încetare a compensației lunare pentru chirie cuvenite polițiștilor

      - Obligațiile angajatorilor, comunicarea, cercetarea, înregistrarea și raportarea evenimentelor

      - Activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne

      - Condițiile în baza cărora polițistul are dreptul la concedii de odihnă, concedii de studii și învoiri plătite, concedii fără plată, acordarea biletelor de odihnă, tratament și recuperare

 

BIBLIOGRAFIE

      - Ordinul M.A.I. nr. 105 din 12 iulie 2013 privind activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare

      - H.G. nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională

      - Ordinul M.A.I. nr. 181/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul M.A.I. a H.G. nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională

      - H.G. nr. 284/2005 privind stabilirea cuantumului și condițiilor de acordare a compensației lunare pentru chirie cuvenite polițiștilor

      -  Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă - Cap. III și VI

      - Norme metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin H.G. nr. 1425/2006 - Cap. V și VII

      - Ordinul M.A.I. nr. 32/2014 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor de inspecţie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale şi de protecţie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Afacerilor Interne - Cap. III și Anexa 1

      - Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne

               - H.G. nr. 1578/2002 privind condițiile în baza cărora polițistul are dreptul la concedii de odihnă, concedii de studii și învoiri plătite, concedii fără plată, tratament și recuperare, cu modificările și completările ulterioare

 

INFORMAŢII CLASIFICATE

 

TEMATICĂ

- Protecția informațiilor clasificate

- Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România

- Protecția informațiilor secrete de serviciu

- Colectarea, transportul, distribuirea și protecția, pe teritoriul României, a corespondenţei clasificate

- Normele de aplicare a Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne

- Ghidul de clasificare a informațiilor în Ministerul Afacerilor Interne

- Normele de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

- Normele de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații - INFOSEC în instituțiile Ministerului Administrației și Internelor

 

BIBLIOGRAFIE

- Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate

- H.G. nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România

- H.G. nr. 781/2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu

- H.G. nr. 1.349/27.11.2002 privind colectarea, transportul, distribuirea și protecția, pe teritoriul României, a corespondentei clasificate

- Ordinul M.A.I. nr. S/353/2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, declasificat

- Ordinul M.A.I. nr. S/389/2003 pentru aprobarea Ghidului de clasificare a informațiilor în Ministerul Afacerilor Interne, precum și a Listei cu informații secrete de serviciu în Ministerul Afacerilor Interne, declasificat

- Ordinul M.A.I. nr. 125/2020 pentru aprobarea Normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

- Ordinul M.A.I. nr. 810/2005 pentru aprobarea normelor de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații - INFOSEC în instituțiile Ministerului Administrației și Internelor

 

CAZIER JUDICIAR, STATISTICĂ ȘI EVIDENȚE OPERATIVE

 

TEMATICĂ

      - Cazierul judiciar

      - Organizarea și funcționarea camerelor de corpuri delicte

      - Organizarea și administrarea fondului arhivistic al M.A.I.

 

BIBLIOGRAFIE

      - Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar

      - Ordinul M.A.I. nr. 73/2013 privind organizarea și funcționarea camerelor de corpuri delicte

      - Ordinul M.A.I. nr. 650/2005 privind organizarea și administrarea fondului arhivistic al M.A.I. - Cap. I, II, III, IV, V, VII, XIII și XIV

 

 

RELAȚII PUBLICE

 

TEMATICĂ

      - Liberul acces la informațiile de interes public

      - Organizarea și desfășurarea activității de informare publică și relații publice în Ministerul Afacerilor Interne

 

BIBLIOGRAFIE

- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public

- H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr. 201/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de informare publică și relații publice în Ministerul Afacerilor Interne

     

MANAGEMENT STRATEGIC ȘI SUPORT INFORMAȚIONAL

 

TEMATICĂ

- Planificarea activității structurilor Poliției Române. Elaborarea și monitorizarea documentelor de planificare întocmite la nivelul I.G.P.R., respectiv unitățile teritoriale de poliție

- Stabilirea obiectivelor generale și specifice, respectiv activitățile concrete și indicatorii de performanță din cuprinsul documentelor de planificare întocmite la nivelul I.G.P.R., respectiv unitățile teritoriale de poliție

- Evaluarea activității structurilor Poliției Române

- Aspecte privind elaborarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea și actualizarea strategiilor guvernamentale

- Reglementarea activității de soluționare a petițiilor

- Activitatea de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne

- Redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne

- Dispoziția/ordinul de zi pe unitate în unitățile M.A.I.

 

BIBLIOGRAFIE

- Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/2019 privind aprobarea Metodologiei referitoare la planificarea și evaluarea activității structurilor din cadrul Poliției Române

- H.G. nr. 379/2022 privind aprobarea Metodologiei de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare și actualizare a strategiilor guvernamentale, cu modificările și completările ulterioare

- O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare

- Ordinul M.A.I. nr. 33/2020 privind activitățile de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne

- Ordinul M.A.I. nr. 118/2021 privind redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne

- Ordinul M.A.I. nr. 173/2020 privind dispoziția/ordinul de zi pe unitate, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

 

MANAGEMENT OPERAȚIONAL

 

TEMATICĂ

      -   Raportarea și monitorizarea evenimentelor și a aspectelor de interes operativ

      - Acțiunile de intervenție ce se desfășoară, în sistem integrat, de către structurile M.A.I. pentru prinderea persoanelor care au fost implicate în producerea unor evenimente/incidente grave cu impact deosebit în domeniul ordinii și siguranței publice

      - Modul de acțiune a structurilor Poliției Române, pentru gestionarea situațiilor de criză generate de amenințări privind atacuri în zone publice sau private, cu arme albe, arme de foc, vehicule, plasare de dispozitive explozive sau sesizarea prezenței unor colete/bagaje suspecte

 

BIBLIOGRAFIE

      - Ordinul M.A.I. nr. S/61/2010 privind raportarea și monitorizarea evenimentelor și a aspectelor de interes operativ

      - Ordinul M.A.I. nr. S/177/2011 privind acțiunile de intervenție ce se desfășoară, în sistem integrat, de către structurile Ministerului Administrației și Internelor pentru prinderea persoanelor care au fost implicate în producerea unor evenimente/incidente grave cu impact deosebit în domeniul ordinii și siguranței publice și Planul de măsuri nr. S/377.604/CO/2012

      - Procedura de sistem privind modul de acțiune a structurilor Poliției Române, pentru gestionarea situațiilor de criză generate de amenințări privind atacuri în zone publice sau private, cu arme albe, arme de foc, vehicule, plasare de dispozitive explozive sau sesizarea prezenței unor colete/bagaje suspecte PS-IGPR-CO-37/2021

 

PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

 

TEMATICĂ

      - Principiile generale care guvernează prelucrarea datelor cu caracter personal

      - Legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal

      - Drepturile persoanelor vizate

      - Restricții/excepții de la aplicarea obligațiilor operatorului și a drepturilor persoanelor vizate

      - Obligațiile operatorului de date în cazul în care are loc o încălcare a securității datelor cu caracter personal

      - Desemnarea responsabilului cu protecția datelor, funcția și sarcinile acestuia

      - Extinderea, restrângerea, suspendarea și revocarea drepturilor de a interoga bazele de date

 

BIBLIOGRAFIE

      - Regulamentul UE nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD) - art. 5, 6, 12-23, 33, 34 și 37-39

      - Legea nr. 363/2018 privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autoritățile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale și combaterii infracțiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative și de siguranță, precum și privind libera circulație a acestor date - art. 5, 11-21 și 36-42

      - Dispoziția I.G.P.R. nr. 81/2018 privind aprobarea Normelor metodologice privind accesul la bazele de date administrate de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum și la bazele de date administrate de către Inspectoratul General al Poliției Române, cu modificările aduse prin Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/2018 și Dispoziția I.G.P.R. nr. 43/2021 - art. 10-13

 

ANALIZA INFORMAȚIILOR

 

TEMATICĂ

      - Analiza informațiilor în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

      - Concepte de bază în managementul informațiilor. Ciclul informațional

      - Analiza tactică

      - Analiza operațională

      - Analiza strategică

     

BIBLIOGRAFIE

      - Dispoziția I.G.P.R. nr. 62/2013 privind Metodologia de analiză operațională

      - Procedură de sistem pentru întocmirea lucrărilor din domeniul analizei tactice la nivelul structurilor de analiză a informațiilor din cadrul Poliției Române PS-IGPR-UCAI-06/2020

      - Analiza Informațiilor - Manual, Editura Ministerului Afacerilor Interne, București, 2014, coordonator Sorina Cofan

      - Standardul S.M.A.I. - O nr. 070/2018 - Analiza informaților în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

      - Procedura privind elaborarea analizelor strategice PRO-PS/MAI-04/2008

      - Dispoziția I.G.P.R. nr. 432/2006 privind Metodologia pentru realizarea analizelor strategice

 

CONTROL INTERN

 

TEMATICĂ

      - Organizarea și executarea controalelor în M.A.I.

      - Organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

 

BIBLIOGRAFIE

      - Ordinul M.A.I. nr. 138/2016 privind organizarea și executarea controalelor în Ministerul Afacerilor Interne

      - Ordinul M.A.I. nr. 62/2018 privind organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

 

Notă : Candidații vor avea în vedere actele normative în vigoare (forma consolidată) la data publicării anunțului concursului.

 

Semnalări cazuri de corupţie

Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806

Detalii

Relaţii cu publicul(click pe link)

Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.

Detalii

Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.

Detalii