Data concursului: 15 Noiembrie 2023

ANUNȚ privind ocuparea funcţiei de şef birou la Biroul Gestiuni din cadrul Serviciului Administrativ din Inspectoratului General al Poliției Române, prevăzută la poziţia 4 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.

A  N  U  N  Ţ

 

În conformitate cu prevederile art. 2735 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului şi ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările şi completările ulterioare;

 

Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu sediul în Municipiul Bucureşti, strada Mihai Vodă nr. 6, sector 5, organizează:

 

C  O  N  C  U  R  S :

 

Pentru ocuparea funcţiei de şef birou la Biroul Gestiuni din cadrul Serviciului Administrativ din Inspectoratului General al Poliției Române, prevăzută la poziţia 4 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.

 

În vederea înscrierii şi participării la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ, următoarele condiţii:

  1. să fie ofiţeri de poliţie, cu următoarea pregătire de bază:
  • studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profilul/domeniul/specializarea: drept/științe juridice, științe militare, informații și ordine publică, economic/științe economice, științe inginerești;

sau

  •  studii universitare de licență, ciclul I de studii universitare (în sistem „Bologna”), absolvite cu diplomă de licență în domeniul de licență/specializarea: drept, științe militare, informații și ordine publică, administrarea afacerilor, cibernetică, statistică și informatică economică, contabilitate, economie, finanțe, management, marketing, economie și afaceri internaționale și domeniul fundamental: științe inginerești;

 

  1. să fie declaraţi «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
  2. să deţină gradul profesional de minim inspector de poliţie;
  3. să aibă vechime în muncă/din care în structurile de ordine publică, apărare și siguranță națională: minim 3 ani vechime;
  4. să aibă minim 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
  5. să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta să nu fi fost pusă în mişcare acţiunea penală;
  6. să fi obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
  7. să dețină/să obțină autorizație de acces la informații clasificate din clasa secret de stat, nivel „STRICT SECRET” ;

 

Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului general al Poliției Române și vor fi depuse la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro până la data de 23.10.2023, ora 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).

Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la aceeași dată, respectiv 23.10.2023, ora 16.00 (și în zilele nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de                    e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:

  1. cerere de înscriere (Anexa 1) și curriculum vitae, model comun european;
  2. copii ale actului de identitate și ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului;
  3. adeverință care conține rezultatul ultimului examen de bilanț, eliberată de medicul de unitate, potrivit Anexei nr. 2 din Dispoziția Comună a Direcției Medicale nr. 963164 din 15.03.2022 și a Direcției Generale Management Resurse Umane nr. 327674 din 15.03.2022;
  4. declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa 2);
  5. adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unității de provenienţă, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 6 și 7 din prezentul anunț, cu mențiunea ca adeverința să fie eliberată ulterior postării anunțului de concurs.

Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.

Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea evaluării psihologice.

Lista candidaților declarați „apt” psihologic se va posta pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidații declarați „INAPT” psihologic nu vor putea participa la concurs.

Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, strada Mihai Vodă nr. 6, sectorul 5, în data de 15.11.2023, după următorul grafic:

  • instructajul candidaților: ora 13.00;
  • desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: ora 13.15;
  • afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
  • afișarea rezultatelor: după ora 16.00 (în raport de numărul candidaților);
  • perioada limită de depunere a eventualelor contestații (în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 16.11.2023);
  • soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în perioada  17.11 - 20.11.2023;
  • afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza în perioada 16.11 - 20.11.2023, în funcție de existența/inexistența unor eventuale contestații.

 

           Evaluarea probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.

           Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00.

           Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obținute la concurs și se aduc la cunoștință prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane  concursuriconducere@politia romana.ro.

Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și se postează pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.

Nota acordată după soluționarea contestației la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.

La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs

Fișa postului poate fi consultată, la cerere, de către candidați, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române, din municipiul București, strada Mihai-Vodă nr. 6, sector 5, tel. int. 26158.

Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Direcția Management Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, la tel. int. 26158, în zilele lucrătoare.

Modificările care privesc organizarea și desfășurarea concursului, intervenite din motive obiective, se vor afișa în timp util pe pagina de internet a Inspectoratului General al Poliției Române, www.politiaromana.ro

Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului.

Tematica și bibliografia fac parte integrantă din prezentul anunț.

Tematici si bibliografii

TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA

recomandată candidaților înscriși la concursul ce se va organiza pentru ocuparea funcției de șef birou la Biroul Gestiuni din cadrul Serviciului Administrativ

 din Inspectoratul General al Poliției Române

 

 

 

CAPITOLUL - MANAGEMENT

 

TEMATICĂ                                                         

  • Funcţiile procesului managerial;
  • Planificarea managerială;
  • Conducerea subordonaţilor,
  • Controlul intern managerial;
  • Managementul luării deciziei;

 

 BIBLIOGRAFIE

  •  Legea nr. 360/2002, privind Statutul Poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
  •  Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;
  •  Ordinul M.A.I. nr. 105/2013, privind activitatea de planificare structurală şi management organizatoric în unităţile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Costică Voicu, Ştefan Prună – Managementul organizaţional al Poliţiei – Fundamente teoretice, Editura MEDIAUNO 2007;
  • Ordinul M.A.I. nr. 62 din 13 iunie 2018 privind organizarea şi desfășurarea activităților de prevenire a corupției şi de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare.

         

CAPITOLUL - RESURSE UMANE

 

TEMATICA

  • Fişa postului;
  • Dispoziţii comune cu privire la ocuparea posturilor vacante;
  • Evaluarea pregătirii continue a personalului din M.A.I.;
  • Regimul disciplinar al personalului din M.A.I. Recompense ce se pot acorda poliţiştilor;
  • Evaluarea personalului din Ministerul Afacerilor Interne.

BIBLIOGRAFIE

  • Legea 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul M.A.I. nr. 140/2016, privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;
  • H.G. nr. 725/2015 pentru stabilirea normelor de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare;.

 

CAPITOLUL - PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL/ RELAŢII PUBLICE

TEMATICA

  • Accesul liber la informaţiile de interes public;
  • Regulamentul UE privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date;
  • Relaţiile cu comunitatea;
  • Mijloacele de informare în masă;
  • Gestionarea situaţiilor de criză;
  • Gestionarea imaginii publice a Ministerului Administraţiei şi Internelor.

 

BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Regulamentul (UE) nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul M.A.I. nr. 319/2002 privind mediatizarea datelor şi informaţiilor obţinute în exercitarea atribuţiilor de serviciu de către lucrătorii Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare.

 

CAPITOLUL - PROFILUL STRUCTURA DE SECURITATE

 

TEMATICĂ

  • Protecţia informaţiilor clasificate: cadrul legal, principii, definiţii, obligaţii, răspunderi, sancţiuni, clasificarea şi declasificarea informaţiilor, măsuri minime de protecţie specifice claselor şi nivelurilor de secretizare;
  • Reguli generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate;
  • Protecţia informaţiilor secrete de stat;
  • Protecţia informaţiilor secrete de serviciu.

 

BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 182/ 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 781/2002 privind protecţia informaţiilor secrete de serviciu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 1349/ 2002 privind colectarea, transportul, distribuirea şi protecţia pe teritoriul României a corespondenţei clasificate, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 172 /2004 pentru modificarea şi completarea art. 20 din H.G. nr. 1349 /2002, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul M.A.I. nr. S/353 din 23.11.2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unităţile M.A.I., declasificat, cu modificările şi completările ulterioare;;
  • Ordinul M.A.I. nr. S/389 din 17.02.2003 pentru aprobarea Ghidului de clasificare a informaţiilor în M.A.I., precum şi a Listei cu informaţii secrete de serviciu în M.A.I., declasificat, cu modificările şi completările ulterioare.

 

CAPITOLUL – LOGISTICĂ

 

SECŢIUNEA TEHNIC :

TEMATICĂ

  • Depozitarea, păstrarea, întreținerea, conservarea și controlul armamentului, muniției și a tehnicii speciale;
  • Controlul stării tehnice, clasarea pe grupe, casarea propriu-zisă şi transportul armamentului, muniţiei, tehnicii speciale şi materialelor periculoase aparţinând unităţilor M.A.I.
  • Procurarea, înstrăinarea, deţinerea, portul şi folosirea armelor şi muniţiilor de către persoanele fizice;
  • Reguli privind păstrarea, portul, manipularea şi evidenţa armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi mijloacelor de ordine publică folosite în misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român;
  • Organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului în unităţile M.A.I.;
  1. Obligaţiile unităţilor deţinătoare de bunuri scoase din funcţiune;
  2. Evaluarea bunurilor materiale scoase din funcţiune, ce urmează a fi valorificate;
  3. Valorificarea bunurilor scoase din funcţiune.

 

BIBLIOGRAFIE

- Legea nr. 218/2002, republicată, privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, cu modificările şi completările ulterioare;

- Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului României nr. 81/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale scoase din funcţiune precum şi a celor scoase din rezervele proprii, aflate în administrarea M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr. 29/2011 privind competenţele de achiziţie a produselor şi serviciilor în M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr. 623/2005 privind evidenţa armelor militare din dotarea unităţilor M.A.I. , cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr.782/2005, pentru aprobarea normelor metodologice privind evidenţa, evaluarea în vederea valorificării, asigurarea dotării cu armament şi muniţii a persoanelor fizice şi instituţiilor publice, precum şi destinaţia armamentului, muniţiilor şi materialelor explozive, provenite din confiscări sau intrate potrivit legii, în proprietatea privată a statului, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr. S/145 din 21.09.2016 pentru modificarea Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. S/256/2007 pentru aprobarea „Normelor de consum muniţii, materiale periculoase, criminalistice şi de dotare cu aparatură audio-video-TV”, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.I.R.A. nr. 485 din 19.05.2008 privind aprobarea Regulamentului general pentru trageri al M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.I.R.A. nr. S/515 din 19.06.2008 pentru aprobarea Normelor tehnice referitoare la controlul stării tehnice, clasarea pe grupe, casarea propriu-zisă şi transportul armamentului, muniţiei, tehnicii speciale şi materialelor periculoase aparţinând unităţilor M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.I.R.A. nr. S/366 din 17.12.2008 pentru aprobarea Normelor tehnice privind depozitarea, păstrarea, întreţinerea, conservarea şi controlul armamentului, muniţiei şi a tehnicii speciale, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.I.R.A. nr. S/655 din 14.11.2008, privind amenajarea poligoanelor de tragere cu armamentul din dotare şi modul de omologare, autorizare şi avizare al acestora, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.F.P. nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr. 231/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului în unităţile M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.I.R.A. nr. 521/2008 privind asigurarea  structurilor M.A.I. care nu dispun de suport logistic propriu, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul M.A.I. nr. 126/2016 pentru aprobarea Regulilor şi politicilor contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;

- Instrucţiunile M.A.I. nr. 167 din 30.07.2009 privind scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor, în unităţile M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare.

 

SECŢIUNEA INTENDENŢĂ:

 

TEMATICĂ

  • Scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor în unităţile M.A.I.;
  • Stabilirea şi acordarea drepturilor de echipament ale poliţiştilor;
  • Drepturile de echipament la acordarea gradului profesional şi la reîncadrare;
  • Restanţe şi anticipaţii cu privire la echipament;
  • Drepturile de echipament ce se cuvin poliţiştilor la încetarea raporturilor de serviciu sau în caz de deces;
  • Drepturile de echipament ce se cuvin poliţiştilor puşi la dispoziţie sau suspendaţi din funcţie;
  • Evidenţa tehnico-operativă şi contabilă (cantitativ-valorică) a articolelor de echipament;
  • Închirierea uniformelor de poliţie către persoane juridice;

 

BIBLIOGRAFIE

  • Hotărârea Guvernului României nr. 985 din 15.09.2021, pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.061/2002, republicat  privind stabilirea uniformei, echipamentului specific, însemnelor distinctive,  insignei şi documentului de legitimare pentru poliţişt, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 1061 din 25.09.2002, privind stabilirea uniformei, echipamentului specific, însemnelor distinctive, insignei şi documentului de legitimare pentru poliţişti, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul M.A.I. nr. 183 din 10.12.2021, privind aprobarea Regulamentului pentru compunerea şi portul uniformelor de poliţie, precum şi a Regulilor pentru aplicarea normelor privind echiparea poliţiştilor, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

SECŢIUNEA ACHIZIŢII PUBLICE:

 

TEMATICĂ

  • Principii în achiziţii  publice;
  • Reguli de elaborare a documentaţiei de atribuire;
  • Comisia de evaluare şi modul de  lucru al acesteia. Procesul de verificare si evaluare a ofertelor;
  • Angajarea, lichidarea, ordonanţarea si plata cheltuielilor instituţiilor publice.

 

BIBLIOGRAFIE:

  • Legea nr. 98/19.05.2016 privind achiziţiile publice, cu modificările si completările ulterioare;
  • HG nr. 395/02.06.2016 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică/acordului cadru din legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările si completările ulterioare;
  • Ordinul M.F.P nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările si completările ulterioare.

 

PRECIZĂRI:

1.    Actele normative prevăzute în bibliografia recomandată candidaţilor vor fi studiate în forma actualizată la data publicării anunţului de concurs;

2.    Actele normative menţionate în bibliografie şi pentru care nu sunt specificate capitole sau titluri, vor fi studiate în totalitate.

 

Semnalări cazuri de corupţie

Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806

Detalii

Relaţii cu publicul(click pe link)

Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.

Detalii

Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.

Detalii