ANUNȚ privind ocuparea funcției de director adjunct la Centrul de Formare și Perfecționare a Polițiștilor „Nicolae Golescu” Slatina, prevăzută la poziția 2/A din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.
A N U N Ţ
În conformitate cu prevederile art. 2735 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului şi ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările şi completările ulterioare;
Inspectoratul General al Poliţiei Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, Str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, organizează
C O N C U R S :
Pentru ocuparea funcției de director adjunct la Centrul de Formare și Perfecționare a Polițiștilor „Nicolae Golescu” Slatina, prevăzută la poziția 2/A din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.
În vederea înscrierii şi participării la concurs, candidații trebuie să îndeplinească cumulativ, următoarele condiții:
- Să fie ofițeri de poliție, cu următoarea pregătire de bază:
- studii universitare de lungă durată cu diplomă de licență sau echivalentă
sau
- studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (sistem ,,Bologna”).
- să aibă pregătirea de specialitate:
- cursuri postuniversitare sau de masterat (studii de master) într-unul din domeniile/specializările sau conexe acestora: matematică și științe ale naturii, informatică, științe juridice, științe sociale și politice, științe economice, științe umaniste, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică sau management;
sau
- studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licență, absolvite anterior aplicării celor trei cicluri de tip „Bologna” într-unul din domeniile/specializările/profilele următoare: matematică, informatică, științe juridice/drept, științe sociale și politice, științe economice, științe umaniste, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică sau management;
sau
- studii universitare de master, ciclul II de studii universitare, într-unul din următoarele domenii universitare de masterat: matematică, informatică, inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie mecanică, științe inginerești aplicate, inginerie genistică, inginerie de armament, rachete și muniții, drept, științe administrative, științe ale comunicării, sociologie, psihologie, filologie, relații internaționale și studii europene, științe politice, informații și securitate națională, ordine publică și siguranță națională, științe militare, administrarea afacerilor, cibernetică și statistică, informatică economică, știința sportului și educație fizică, științe ale educației, management.
- să fie declarați „apt medical” şi „apt” la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
- să dețină gradul profesional de minimum inspector principal de poliţie;
- să aibă vechime în muncă din care în M.A.I. 5 ani / 5 ani;
- să aibă cel puțin 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
- să aibă cel puțin 3 ani vechime în funcții de conducere în unități ale MAI;
- să fi obținut calificativul de cel puțin „Bine” la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
- să nu se afle sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau față de acesta să nu fi fost pusă în mișcare acțiunea penală;
- să dețină/să obțină autorizația de acces la informații clasificate, clasa ”Secret de Stat”, nivel ”STRICT SECRET”;
Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului general al Poliției Române și vor fi depuse la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro până la data de 07.09.2023 ora 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).
Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la aceeași dată, respectiv 07.09.2023 ora 16.00 (și în zilele nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:
- cerere de înscriere (Anexa 1) și curriculum vitae, modelul comun european;
- copii ale actului de identitate și ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului;
- adeverință care conține rezultatul ultimului examen de bilanț, eliberată de medicul de unitate, în formatul prevăzut de Anexa nr. 2 la Dispoziția Comună a Direcției Medicale și a Direcției Generale Management Resurse Umane nr. 963164/15.03.2022 și nr. 327674/15.03.2022;
- declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa 2);
- adeverință eliberată de structura de resurse umane a unității de proveniență, din care să rezulte îndeplinirea condiției prevăzute la pct. 7 și 8 din prezentul anunț, cu mențiunea ca adeverința să fie eliberată ulterior postării anunțului de concurs.
Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.
În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.
Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea evaluării psihologice.
Lista candidaților declarați „apt” psihologic/”inapt” psihologic se va posta pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații declarați „inapt” psihologic nu vor putea participa la concurs.
Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale MAI, care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române din Municipiul Bucureşti, Str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, în data de 22.09.2023 după următorul grafic:
- instructajul candidaților: ora 14.00;
- desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: ora 14.15;
- afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
- afișarea rezultatelor: după ora 16.00 (în raport de numărul candidaților);
- perioada limită de depunere a eventualelor contestații (în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 23.09.2023);
- soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în următoarele două zile lucrătoare;
- afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza după soluționarea unor eventuale contestații.
Evaluarea probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00.
Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.
Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obținute la concurs și se aduc la cunoștință prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro.
Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și se postează pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Nota acordată după soluționarea contestației la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.
La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs.
Fișa postului poate fi consultată, la cerere, de către candidați, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române, din strada Mihai-Vodă nr. 4-6, sector 5, municipiul București, tel. int. 26154.
Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Direcția Management Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, la tel. int. 26154, în zilele lucrătoare.
Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului.
Tematica și bibliografia fac parte integrantă din prezentul anunț.
Tematici si bibliografii
TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA
recomandate candidaților înscrişi la concursul organizat pentru ocuparea funcției de director adjunct la Centrul de Formare și Perfecționare a Polițiștilor „Nicolae Golescu” Slatina, poziția 2/A din statul de organizare al unității
CAPITOLUL I - MANAGEMENT ORGANIZATORIC
Tematică:
- Funcțiile procesului managerial.
- Principiile procesului managerial.
- Planificarea managerială.
- Conducerea subordonaților.
- Controlul managerial.
- Managementul luării deciziei.
- Motivația şi evaluarea performanțelor.
- Comunicarea în activitatea managerială.
Bibliografie:
1. Costică Voicu, Ștefan Prună - Managementul organizațional al Poliţiei - Fundamente teoretice, Editura MEDIAUNO 2007.
CAPITOLUL II - CARIERĂ, ETICĂ ŞI DEONTOLOGIE PROFESIONALĂ
Tematică:
1. Organizarea, funcționarea şi atribuțiile Poliţiei Române.
2. Drepturile, îndatoririle şi restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți ale polițistului.
3. Recompensarea polițiștilor; răspunderea disciplinară şi răspunderea juridică.
4. Încetarea raporturilor de serviciu ale polițiștilor.
5. Cariera polițistului.
6. Etica şi deontologia polițienească.
- Activitățile de analiză a postului şi de întocmire a fișei postului.
- Evaluarea de serviciu a polițiștilor.
- Cercetarea prealabila a polițiștilor si faptele care constituie abateri disciplinare.
- Consiliul de disciplină.
- Activitatea de planificare în munca de poliţie.
- Activitatea de control intern managerial al entităților publice.
Bibliografie:
- Legea nr. 218/23.04.2004 (Republicată) privind organizarea şi funcționarea Poliţiei Române, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările şi completările ulterioare.
- H.G. nr. 991/25.08.2005 pentru aprobarea Codului de etică şi deontologie al polițistului.
- H.G. nr. 725/2015 pentru stabilirea normelor de aplicarea a cap. IV din Legea nr. 360/2002.
- Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/02.09.2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliţie ale M.A.I.
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 85/27.07.2018 privind aprobarea Metodologiei referitoare la planificarea şi evaluarea activității structurilor din cadrul Poliției Române.
- Ordinul S.G.G. nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice.
CAPITOLUL III - SOLUȚIONAREA PETIȚIILOR / DOCUMENTE CLASIFICATE
Tematică:
- Accesul liber la informațiile de interes public.
- Primirea, evidența, examinarea și soluționarea petițiilor.
- Informații secrete de stat.
- Informații secrete de serviciu.
- Retragerea autorizației de acces la informații secrete de serviciu.
- Protecția informațiilor clasificate (protecția juridică, protecția prin măsuri procedurale, protecția fizică, protecția personalului).
- Măsuri minime de protecție a informațiilor clasificate.
- Clasificarea şi declasificarea informațiilor.
- Accesul la informații clasificate.
- Reguli generale privind evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informațiilor clasificate.
Bibliografie:
- Legea nr. 544/12.10.2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 31 din 15 ianuarie 2018 pentru modificarea art. 9 din Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
- Ordinul M.A.I. nr. 33 din 21 februarie 2020 privind activitățile de soluționare a petițiilor, primire în audiență şi consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne.
- Legea 182/12.04.2002 privind protecția informațiilor clasificate.
- H.G. nr.781/25.07.2002 privind protecția informațiilor secret de serviciu.
- H.G. nr. 585/2002 pentru aprobarea standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România.
- Regulamentul (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulație a acestor date.
CAPITOLUL IV - NOȚIUNI DE SPECIALITATE
- NOȚIUNI GENERALE DE LOGISTICĂ
Tematică:
- Organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului în unitățile M.A.I.
- Scoaterea din funcțiune, valorificarea şi casarea bunurilor în unitățile M.A.I.
- Organizarea şi desfășurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcțiune, precum şi a celor scoase din rezervele proprii, aflate în administrarea M.A.I.
Bibliografie:
- H.G. nr. 81 din 23 ianuarie 2003 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfășurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcțiune, precum şi a celor scoase din rezervele proprii, aflate în administrarea Ministerului Afacerilor Interne.
- Ordinul M.A.I. nr. 231 din 25 septembrie 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului în unitățile Ministerului Administrației şi Internelor.
- Instrucțiunile M.A.I. nr. 167/2009 privind scoaterea din funcțiune, valorificarea şi casarea bunurilor în unitățile M.A.I.
- ACHIZIȚII PUBLICE
Tematică:
- Reguli generale de participare şi desfășurare a procedurilor de atribuire.
- Modalități de atribuire.
- Organizarea şi desfășurarea procedurii de atribuire.
- Executarea contractului de achiziție publică/acordului-cadru.
- Cazuri specifice de încetare a contractului de achiziție publică.
- Dispoziții generale şi organizatorice.
- Planificarea şi pregătirea realizării achiziției publice.
- Realizarea achiziției publice.
- Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice.
Bibliografie:
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
- H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice.
- O.M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea şi plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
- PATRIMONIU IMOBILIAR
Tematică:
- Autorizarea executării lucrărilor de construcții.
- Obligațiile şi răspunderile proprietarilor, administratorilor şi utilizatorilor construcțiilor în conformitate cu Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții.
- Obligații generale privind apărarea împotriva incendiilor.
- Obligațiile administratorului, conducătorului instituției, utilizatorului şi salariatului privind apărarea împotriva incendiilor.
- Categorii de ordonatori de credite și rolul ordonatorilor de credite.
- Prevederi referitoare la investiții publice.
- Execuția bugetară. Prevederi referitoare la investiții publice.
- Atribuțiile personalului şi structurilor implicate în activitățile de protecție a mediului.
Bibliografie:
- Legea nr. 50/1991 (Republicată) privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 10/1995 (Republicată) privind calitatea în construcții, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 307/2006 (Republicată) privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordinul M.A.I. nr. 140/2015 privind organizarea, coordonarea şi controlul activității de protecție a mediului în unitățile Ministerului Afacerilor Interne.
- SERVICIUL TEHNIC
Tematică:
- Regimul armelor şi al munițiilor.
- Regulamentul general pentru trageri al M.A.I.
- Managementul asigurării tehnice de autovehicule.
- Înzestrarea şi completarea dotării cu autovehicule.
- Înregistrarea, înmatricularea şi radierea din evidență a autovehiculelor.
- Planificarea, organizarea şi realizarea exploatării autovehiculelor.
- Organizarea şi efectuarea reparării autovehiculelor.
- Prevenirea evenimentelor tehnice şi a accidentelor de circulație.
- Consumul normat de carburanți. Norma de consum lubrifianți. Norma de exploatare a bateriilor de acumulatori pentru autovehicule. Norma de exploatare a anvelopelor. Norma de folosire a lichidului antigel.
Bibliografie:
- Legea nr. 295/2004 (Republicată) privind regimul armelor şi al munițiilor.
- Ordinul M.I.R.A. nr. 485/2008 privind aprobarea Regulamentului general pentru trageri al M.A.I.
- Ordinul M.A.I. nr. 599/2008 pentru aprobarea Normativului privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor M.A.I.
- INTENDENȚĂ
Tematică:
- Drepturile de echipament la acordarea gradului profesional și la reîncadrare.
- Restanțe și anticipații cu privire la echipament.
- Drepturile de echipament ce se cuvin polițiștilor la încetarea raporturilor de serviciu sau în caz de deces.
- Drepturile de echipament ce se cuvin polițiștilor puși la dispoziție sau suspendați din funcție.
- Evidența tehnico-operativă și contabilă (cantitativ-valorică) a articolelor de echipament.
- Echiparea polițiștilor care participă la misiuni internaționale.
- Descrierea însemnelor de grad profesional, a însemnului de identificare și a culorilor uniformelor de poliție.
- Închirierea uniformelor de poliție către persoane juridice.
- Stocurile de rezervă ce se creează pentru articolele de echipament.
Bibliografie:
- H.G. nr. 1061 din 25.09.2002 privind stabilirea uniformei, echipamentului specific, însemnelor distinctive, insignei și documentului de legitimare pentru polițiști, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. 136/2017 pentru aprobarea Regulilor de aplicare a normelor de hrană, a Regulilor privind organizarea și funcționarea popotelor, a structurii normelor de hrană, pentru animalele de serviciu, precum și a structurii normelor de dotare cu bunuri materiale necesare aprovizionării, depozitării și păstrării produselor alimentare, preparării, transportului și servirii hranei în Ministerul Afacerilor Interne pe timp de pace.
PRECIZĂRI:
- Actele normative prevăzute în bibliografia recomandată candidaților vor fi studiate în forma actualizată la data publicării anunțului de concurs;
- Actele normative menționate în bibliografie şi pentru care nu sunt specificate capitole sau titluri, vor fi studiate în totalitate.
Fişiere ataşate
Semnalări cazuri de corupţie
Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806
DetaliiRelaţii cu publicul(click pe link)
Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.
DetaliiAbonare la newsletter
Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.
Detalii