ANUNȚ privind ocuparea funcţiei de adjunct al șefului inspectoratului de poliție județean I din Inspectoratul de Poliție Județean Covasna, prevăzută la poziţia 2 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.
A N U N Ţ
În conformitate cu prevederile art. 2735 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului şi ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările şi completările ulterioare;
Inspectoratul General al Poliţiei Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, organizează,
C O N C U R S :
Pentru ocuparea funcţiei de adjunct al șefului inspectoratului de poliție județean I din Inspectoratul de Poliție Județean Covasna, prevăzută la poziţia 2 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.
În vederea înscrierii şi participării la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ, următoarele condiţii:
- Să fie ofițeri de poliție, cu următoarea pregătire de bază:
- studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă
sau
- studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (sistem ,,Bologna”) într-unul din următoarele domenii fundamentale: științe inginerești, științe sociale, sau științe umaniste și arte.
- să aibă pregătirea de specialitate:
- cursuri postuniversitare sau de masterat (studii de master) într-unul din domeniile/specializările sau conexe acestora: matematică și științe ale naturii, informatică, științe juridice, științe sociale și politice, științe economice, științe umaniste, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică sau management;
sau
- studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licenţă, absolvite anterior aplicării celor trei cicluri de tip ”Bologna” într-unul din domeniile/specializările sau conexe acestora: matematică și științe ale naturii, informatică, științe juridice, științe sociale și politice, științe economice, științe umaniste, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică;
sau
- studii universitare de master, ciclul II de studii universitare, într-unul din domeniile universitare de masterat: matematică, informatică, inginerie electrică, inginerie energetică, inginerie electronică și telecomunicații, ingineria transporturilor, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie mecanică, inginerie industrială, științe inginerești aplicate, mecatronică și robotică, ingineria materialelor, inginerie și management, inginerie de armament, rachete și muniții, drept, științe administrative, științe ale comunicării, sociologie, relații internaționale și studii europene, științe politice, informații și securitate națională, ordine publică și siguranță națională, științe militare, administrarea afacerilor, cibernetică și statistică, informatică economică, contabilitate, economie, finanțe, marketing, economie și afaceri internaționale, psihologie, științe ale educației sau management;
- să fie declaraţi «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
- să deţină gradul profesional de minimum subcomisar de poliţie;
- să aibă vechime în muncă/din care în structuri de ordine publică, apărare și siguranță națională: 7 ani/5 ani;
- să aibă cel puţin 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în funcţii de conducere;
- să fi obţinut calificativul de cel puţin ,,Bine” la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
- să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta să nu fi fost pusă în mişcare acţiunea penală;
- să dețină/să obțină certificat de securitate/autorizație de acces la informații clasificate, clasa ”secret de stat”, nivel ”strict secret”;
- să dețină/să obțină avizul pentru numirea în structurile poliției judiciare.
Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la data de 20.10.2023, ora 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:
- cerere de înscriere (Anexa 1);
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copii ale actului de identitate;
- copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului;
- adeverință care conține rezultatul ultimului examen de bilanț, eliberată de medicul de unitate, potrivit Anexei nr. 2 din Dispoziția Comună a Direcției Medicale nr. 963164 din 15.03.2022 și a Direcției Generale Management Resurse Umane nr. 327674 din 15.03.2022;
- declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa 2);
- adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unității de provenienţă, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 3-8 din prezentul anunț, eliberată ulterior postării anunţului.
Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.
În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.
Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea evaluării psihologice.
Lista candidaților declarați „apt” psihologic se va posta pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații declarați „inapt” psihologic vor fi informați prin e-mail și nu vor putea participa la concurs.
Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale MAI, care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, str. Mihai Vodă nr. 4 - 6, Sectorul 5, în data de 10.11.2023, după următorul grafic:
- instructajul candidaților: ora 14.00;
- desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: ora 14.15;
- afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
- afișarea rezultatelor: după ora 16.00 (în raport de numărul candidaților);
- perioada limită de depunere a eventualelor contestații (în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 11.11.2023);
- soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în perioada 13.11.-14.11.2023;
- afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza în perioada 13.11.-14.11.2023, în funcție de existența/inexistența unor eventuale contestații.
Evaluarea probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00.
Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.
Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obținute la concurs și se aduc la cunoștință prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politiaromana.ro.
Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin afișare la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și se postează pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Nota acordată după soluționarea contestației la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.
La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs.
Fișa postului poate fi consultată, la cerere, de către candidați, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române, din strada Mihai-Vodă nr. 6, sector 5, municipiul București, tel. int. 26441.
Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Direcția Management Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, la tel. int. 26441, în zilele lucrătoare.
Modificările care privesc organizarea și desfășurarea concursului, intervenite din motive obiective (cauzate de contextul epidemiologic sau de alți factori), se vor afișa în timp util pe pagina de internet a Inspectoratului General al Poliției Române, www.politiaromana.ro
Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului.
Tematica și bibliografia fac parte integrantă din prezentul anunț.
Tematici si bibliografii
TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIA
recomandate candidaţilor înscrişi la concursul organizat
pentru ocuparea funcţiei de adjunct al șefului inspectoratului de poliție județean I
la Inspectoratul de Poliție Județean Covasna
MANAGEMENT
TEMATICĂ
- Procesul managerial
- Managementul luării deciziei
- Sistemul de control intern/managerial
BIBLIOGRAFIE
- Managementul Organizațional al Poliției. Fundamentele teoretice. Costică Voicu și Ștefan Prună. Editura MediaUno, 2007 - Cap. III, cap. VIII
- Ordinul S.G.G. nr. 600/2018, privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice
- Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv - Cap. I
ASPECTE DE ORDIN GENERAL
TEMATICĂ
- Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale. Autoritățile publice
- Organizarea și funcționarea Poliției Române
- Organizarea și funcționarea poliției judiciare
- Statutul polițistului
- Normele de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului
- Codul de Etică și Deontologie al Polițistului
- Strategia Naţională de Apărare a Ţării pentru perioada 2020 - 2024
Codul penal - Partea generală
- Infracțiunea
- Pedepsele
- Măsurile de siguranță
- Minoritatea
- Cauzele care înlătură răspunderea penală
- Cauzele care înlătură sau modifică executarea pedepsei
Codul penal - Partea specială
- Infracțiuni contra persoanei
- Infracțiuni contra patrimoniului
- Infracțiuni contra autorității
- Infracțiuni contra înfăptuirii justiției
- Infracțiuni de corupție și de serviciu
- Infracțiuni contra siguranței publice
- Infracțiuni care aduc atingere unor relații privind conviețuirea socială
- Infracțiuni electorale
Codul de procedură penală - Partea generală
- Acțiunea penală.
- Participanții în procesul penal
- Probele, mijloacele de probă și procedeele probatorii
- Măsurile preventive și alte măsuri procesuale
Codul de procedură penală - Partea specială
- Urmărirea penală
- Organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română
- Înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale și coordonarea administrativă a activităților dispuse organelor de poliție de către procuror
- Activitatea de înregistrare a dosarelor penale și a dispozițiilor procurorului
- Specializarea polițiștilor din Poliția Română în efectuarea activităților de constatare a infracțiunilor, de identificare a autorilor și de cercetare penală, în raport de tipul infracțiunilor și modul de comitere a acestora
- Activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de percheziție domiciliară, precum și activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de aducere cu pătrundere fără consimțământ, într-un domiciliu sau sediu.
BIBLIOGRAFIE
- Constituția României - Titlul II şi III
- Convenția din 4 noiembrie 1950 pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale - Titlul I
- Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române
- Legea nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare
- Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului
- H.G. nr. 725/2015 pentru stabilirea Normelor de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului
- H.G. nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului
- Hotărârea Parlamentului nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naţionale de Apărare a Ţării pentru perioada 2020 - 2024 - Anexa, cap. 2, cap. 3 - pct. 3.1, cap. 4, cap. 5 - pct. 5.1.3, pct. 5.1.4
- Legea nr. 286/2009 privind Codul penal
- Partea generală - Titlul II, titlul III, titlul IV, titlul V, titlul VII, titlul VIII
- Partea specială - Titlul I, titlul II, titlul III/cap. I, titlul IV, titlul V, titlul VII/cap. I, II, III, titlul VIII și titlul IX
- Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală
- Partea generală - Titlul II/cap. I, titlul III/cap. I, cap. II/secțiunea 1, 2, 4 și 5, cap. III, cap. IV, cap. V, cap. VI, titlul IV/cap. I, cap. II/secțiunea 5, cap. VI, cap. VII, cap. VIII, cap. IX, titlul V
- Partea specială - Titlul I
- Ordinul M.A.I. nr. S/120/16.06.2011 privind organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română, Poliția de Frontieră Română și Oficiul Român pentru Imigrări - Cap I, II, III și VI
- Dispoziția I.G.P.R. nr. S/53/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Poliției Române a Ordinului M.A.I. nr. S/120/2011 - Cap I, III, IV, V, VI și VII
- Ordinul comun M.A.I. nr. 56/10.04.2014 - P.Î.C.C.J. nr. 12/C/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale și coordonarea administrativă a activităților dispuse organelor de poliție de către procuror
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 76/22.12.2014 privind activitatea de înregistrare a dosarelor penale și a dispozițiilor procurorului
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 118/30.09.2022 privind pregătirea profesională cu privire la efectuarea urmăririi penale de către polițiștii din cadrul Poliției Române ce au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare
- Procedura PS-IGPR-DIC-21/2020 privind activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de percheziție domiciliară, precum și activitățile premergătoare obținerii și punerii în executare a mandatului de aducere cu pătrundere fără consimțământ, într-un domiciliu sau sediu
MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
TEMATICĂ
- Activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne
- Drepturile de transport ale polițiștilor și decontarea cheltuielilor de transport în unele situații în care polițiștii se deplasează la și de la locul de muncă
- Cuantumul și condițiile de acordare/neacordare/încetare a compensației lunare pentru chirie cuvenite polițiștilor
- Obligațiile angajatorilor, comunicarea, cercetarea, înregistrarea și raportarea evenimentelor
- Activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 105 din 12 iulie 2013 privind activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
- H.G. nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională
- Ordinul M.A.I. nr. 181/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul M.A.I. a H.G. nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională
- H.G. nr. 284/2005 privind stabilirea cuantumului și condițiilor de acordare a compensației lunare pentru chirie cuvenite polițiștilor
- Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă - Cap. III și VI
- Norme metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin H.G. nr. 1425/2006 - Cap. V și VII
- Ordinul M.A.I. nr. 32/2014 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor de inspecţie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale şi de protecţie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Afacerilor Interne - Cap. III și Anexa 1
- Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne
INVESTIGAȚII CRIMINALE
TEMATICĂ
- Procedura dării în urmărire
- Sistemul Informatic Național de Semnalări, semnalările introduse în SIS, perioada de păstrare a semnalărilor
- Procedurile de lucru pentru activitățile aferente semnalărilor din Sistemul Informatic Național de Semnalări sau Sistemul de Informații Schengen
- Modul de acțiune al efectivelor de poliție în cazurile de copii dispăruți
- Activitatea de supraveghere a persoanelor față de care s-au dispus măsuri preventive
- Organizarea și desfășurarea activităților specifice Poliției Române pentru cunoașterea, supravegherea și identificarea operativă a persoanelor înscrise în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor
- Atribuțiile Centrului de Cooperare Polițienească Internațională, proceduri specifice, cooperarea cu statele membre ale Uniunii Europene
- Procedura punerii în executare a unor mandate şi hotărâri judecătoreşti
- Cooperarea judiciară internațională în materie penală
- Investigarea infracţiunilor comise împotriva siguranţei şi prin intermediul sistemelor informatice
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală
- Partea specială – Titlu IV, Cap. IV
- Legea nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen - Cap. II, cap. III/secțiunea 3, cap. IV/secțiunea 1
- Ordinul M.A.I. nr. 212/2010 privind procedurile de lucru pentru activitățile autorităților naționale competente din cadrul Ministerului Administrației și Internelor aferente semnalărilor din Sistemul Informatic Național de Semnalări sau Sistemul de Informații Schengen
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 44/2007 pentru aprobarea „Manualului de bune practici privind modul de acțiune al poliției în cazurile copiilor dispăruți”
- Protocolul de cooperare nr. 125/05.06.2012 și 1.224/C/08.06.2012 între Ministerul Administrației și Internelor și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, privind declanșarea și funcționarea mecanismului național „ALERTĂ RĂPIRE COPIL”
- Protocolul de colaborare nr. 19/28.07.2022 privind transmiterea mesajelor prin Sistemul RO-ALERT pentru căutarea persoanelor minore declarate dispărute, încheiat între Inspectoratul General al Poliției Române, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Departamentul pentru Situații de Urgență și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 9/2014 privind supravegherea persoanelor față de care a fost dispusă măsura controlului judiciar, controlului judiciar pe cauțiune sau arestului la domiciliu, modificată şi completată prin Dispoziția I.G.P.R. nr. 47/2021
- Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 41/2021 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea activităților specifice Poliției Române pentru cunoașterea, supravegherea și identificarea operativă a persoanelor înscrise în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor
- O.U.G. nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării polițienești internaționale - Cap. II, III și VI
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 67/2022 pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind punerea în executare a unor mandate şi hotărâri judecătoreşti, cu anexele aferente
- Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală - Titlul II/cap. I şi II, titlul III/cap. I, II şi III, Titlul IV/cap. I şi II, titlul VIII/cap. I, cap. II/secţiunea 3 şi 6
- Procedura de sistem privind investigarea infracţiunilor comise împotriva siguranţei sistemelor informatice şi infracţiunilor comise prin intermediul sistemelor informatice PS-IGPR-DIC-20/2022
INVESTIGAREA CRIMINALITĂȚII ECONOMICE
TEMATICĂ
- Prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție
- Competența Direcției Naționale Anticorupție
- Competența Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism
- Prevenirea și combaterea evaziunii fiscale
- Prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului
- Sancțiunile prevăzute de Codul vamal
- Contravenţiile şi infracțiunile prevăzute de Codul fiscal
- Proceduri şi sancţiuni din domeniul dreptului de autor și al drepturilor conexe
- Apărarea drepturilor asupra mărcilor și indicațiilor geografice
- Efectuarea de investigații financiare în dosarele penale din competența structurilor de investigare a criminalității economice
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 78/2000 privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție - Cap. I şi III
- O.U.G. nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție - Cap. III
- O.U.G. nr. 78/2016 pentru organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Cap. III
- Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale - Cap. I, II şi III
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative - Cap. I, IX şi X
- Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României - Titlul XII
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal - Titlul VIII/cap. III şi IV
- Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe - Titlul III/cap. III/secțiunea II
- Legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice - Cap. XIV
- Procedura de sistem privind efectuarea de investigații financiare în dosarele penale din competența structurilor de investigare a criminalității economice PS-IGPR-DICE-25/2019
Arme, explozivi și substanțe PERICULOASE
TEMATICĂ
- Regimul juridic al armelor și munițiilor - dispoziții generale
- Categorii de arme și muniții, clasificarea armelor, categorii de persoane și tipuri de documente în domeniul armelor și munițiilor
- Valabilitatea documentelor care atestă dreptul de deținere, respectiv port și folosire al armelor și munițiilor
- Regimul procurării, înstrăinării, deținerii, păstrării și folosirii armelor și munițiilor letale și neletale de către persoanele fizice și juridice
- Obligațiile persoanelor fizice și juridice autorizate să dețină și să folosească arme și muniții letale și neletale
- Transportul și portul armelor și munițiilor letale și neletale de către persoanele fizice și juridice
- Regimul anulării, suspendării, retragerii și revocării dreptului de deținere, respectiv port și folosire a armelor și munițiilor letale și neletale de către persoanele fizice și juridice
- Regimul procurării, deținerii și folosirii armelor și munițiilor
- Regimul circulației armelor și munițiilor
- Răspunderi şi sancţiuni pentru încălcarea dispozițiilor Legii nr. 407/2006 a vânătorii și a protecției fondului cinegetic
- Regimul juridic al materiilor explozive
- Precursorii de explozivi
- Regimul juridic al deșeurilor periculoase
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor, componentelor esenţiale și al munițiilor - Cap. I, II, III și IV
- H.G. nr. 11/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor și munițiilor - Cap. I, II, III și IV
- Legea nr. 407/2006 a vânătorii și a protecției fondului cinegetic - Cap. V
- Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive
- Legea nr. 250/2022 privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea unor acte normative
- O.U.G. nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor - Cap. III, IV şi VII
ORDINE PUBLICĂ
TEMATICĂ
- Organizarea și executarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice
- Organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice
- Paza şi protecţia pădurilor, proveniența și circulația materialelor lemnoase, răspunderi și sancțiuni
- Prevenirea și combaterea violenței domestice, modalitatea de gestionare a cazurilor de violenţă domestică de către poliţişti
- Monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare și execuțional penale
- Aspecte tehnice și organizatorice privind funcționarea în sistem-pilot, operaționalizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică
- Metodologia privind organizarea activităților de monitorizare electronică în sistem pilot la nivelul Poliției Române
- Ordinul european de protecție
- Strategia națională pentru prevenirea și combaterea violenței sexuale "SINERGIE" 2021-2030 și acțiunile pentru implementarea acesteia
- Concepția unitară ”RIPOSTA” privind modul de acțiune pentru prevenirea și gestionarea conflictelor stradale între grupuri mari de persoane
- Executarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice, în sistem integrat, de către structurile M.A.I.
- Executarea activității de patrulare în sistem integrat
- Executarea acțiunilor și controalelor polițienești, în sistem integrat, pentru menținerea ordinii si siguranței publice
- Activitățile desfășurate de structurile M.A.I. pentru gestionarea post-eveniment, la nivel instituțional, a cazurilor de ultraj asupra personalului propriu
- Folosirea câinilor de serviciu în structurile M.A.I.
- Concepţia privind managementul structurilor de ordine publică din cadrul Poliţiei Române
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 60/2010 privind organizarea și executarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice
- Legea nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice
- Ordinul M.A.I. nr. S/72/2018 privind pregătirea și desfășurarea acțiunilor de asigurare și restabilire a ordinii publice
- Legea nr. 46/2008 privind Codul silvic - Titlul III/cap. VI şi IX, titlul VI
- Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice
- Ordinul comun M.AI./M.M.J.S. nr. 146/2.578/2018 privind modalitatea de gestionare a cazurilor de violență domestică de către polițiști
- Legea nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare și execuțional penale
- H.G. nr. 1.025/2022 pentru stabilirea aspectelor tehnice și organizatorice privind funcționarea în sistem-pilot, precum și a celor privind operaționalizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 114/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea activităților de monitorizare electronică în sistem pilot la nivelul Poliției Române
- Legea nr. 151/2016 privind ordinul european de protecţie, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative - Titlul I/cap. I și II
- H.G. nr. 592/2021 privind aprobarea Strategiei naționale pentru prevenirea și combaterea violenței sexuale "SINERGIE" 2021-2030 și a Planului de acțiuni pentru implementarea Strategiei naționale pentru prevenirea și combaterea violenței sexuale "SINERGIE" 2021-2030
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 126/2018 pentru punerea în aplicare a Concepției unitare ”RIPOSTA” privind modul de acțiune pentru prevenirea și gestionarea conflictelor stradale între grupuri mari de persoane
- Standardul SMAI O nr. 8.034/2011 privind executarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice, în sistem integrat, de către structurile M.A.I.
- Procedura PS 02/DGMO/IGPR/IGJR/2017 privind executarea activității de patrulare în sistem integrat
- Procedura PS 03/DGMO/IGPR/IGJR/2017 privind executarea acțiunilor și controalelor polițienești, în sistem integrat, pentru menținerea ordinii si siguranței publice
- Procedura PS-MAI-DGMO-46/2019 privind activitățile desfășurate de structurile M.A.I. pentru gestionarea post-eveniment, la nivel instituțional, a cazurilor de ultraj asupra personalului propriu
- Standardul SMAI O nr 8057/2014 privind folosirea câinilor de serviciu în structurile M.A.I.
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 14/2023 pentru aprobarea Concepţiei privind managementul structurilor de ordine publică din cadrul Poliţiei Române
POLIȚIE RUTIERĂ
TEMATICĂ
- Strategia naţională privind siguranţa rutieră pentru perioada 2022 - 2030
- Infracțiuni contra siguranței circulației pe drumurile publice
- Regimul circulației pe drumurile publice
- Evidenţa statistică a accidentelor de circulaţie rutieră
- Concepţia de organizare şi acţiune a structurilor Poliţiei Rutiere
- Constatarea nerespectării regimului legal de viteză, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic, aflate în dotarea Poliției Române
- Constatarea faptelor de conducere a unui vehicul, cu excepția celor trase sau împinse cu mâna, de către o persoană aflată sub influența băuturilor alcoolice sau a substanțelor psihoactive
- Oprirea vehiculelor și modul de acțiune în cazul neconformării conducătorilor acestora dispozițiilor polițistului rutier
- Organizarea intervenției în cazul incidentelor/accidentelor în care sunt implicate autovehicule ce transportă mărfuri periculoase
- Închiderea circulației și/sau instituirea restricțiilor de circulație în situații de urgență și în situații deosebite, pe drumurile publice
BIBLIOGRAFIE
- H.G. nr. 682/2022 pentru aprobarea Strategiei Naţionale privind siguranţa rutieră pentru perioada 2022 - 2030
- O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice - Cap. VII/art. 104, 111, 114, 115 şi 116, cap. VIII/art. 118 şi 121, cap. IX/art. 122 - 130
- H.G. nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice - Cap. VII/art. 177 - 2201
- Ordinul M.A.I. nr. 18/2016 privind evidența statistică a accidentelor de circulație rutieră
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 35/2008 de aprobare a Concepției de organizare și acțiune a structurilor Poliției Rutiere
- Procedura de sistem privind constatarea nerespectării regimului legal de viteză, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic, aflate în dotarea Poliției Române - PS-IGPR-DR 34/2019
- Procedura de sistem privind constatarea faptelor de conducere a unui vehicul, cu excepția celor trase sau împinse cu mâna, de către o persoană aflată sub influența băuturilor alcoolice sau a substanțelor psihoactive - PS-IGPR-DR 36/2022
- Procedura de sistem privind constatarea faptelor de conducere a unui vehicul, cu excepția celor trase sau împinse cu mâna, de către o persoană aflată sub influența substanțelor psihoactive - PS-IGPR-DR 35/2022
- Procedura de sistem privind oprirea vehiculelor și modul de acțiune în cazul neconformării conducătorilor acestora dispozițiilor polițistului rutier - PS-IGPR-DR-06/2020
- Procedura de sistem privind organizarea intervenției în cazul incidentelor/accidentelor în care sunt implicate autovehicule ce transportă mărfuri periculoase - PS-IGPR-DR-02/2019
- Procedura de sistem privind închiderea circulației și/sau instituirea restricțiilor de circulație în situații de urgență și în situații deosebite, pe drumurile publice - PS-IGPR- DR-32/2022
STRUCTURA DE SECURITATE
TEMATICĂ
- Protecția informațiilor clasificate
- Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România
- Protecția informațiilor secrete de serviciu
- Colectarea, transportul, distribuirea și protecția, pe teritoriul României, a corespondenţei clasificate
- Normele de aplicare a Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne
- Ghidul de clasificare a informațiilor în Ministerul Afacerilor Interne
- Normele de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
- Normele de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații - INFOSEC în instituțiile Ministerului Administrației și Internelor
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate
- H.G. nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România
- H.G. nr. 781/2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu
- H.G. nr. 1.349/27.11.2002 privind colectarea, transportul, distribuirea și protecția, pe teritoriul României, a corespondentei clasificate
- Ordinul M.A.I. nr. S/353/2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, declasificat
- Ordinul M.A.I. nr. S/389/2003 pentru aprobarea Ghidului de clasificare a informațiilor în Ministerul Afacerilor Interne, precum și a Listei cu informații secrete de serviciu în Ministerul Afacerilor Interne, declasificat
- Ordinul M.A.I. nr. 125/2020 pentru aprobarea Normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
- Ordinul M.A.I. nr. 810/2005 pentru aprobarea normelor de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații - INFOSEC în instituțiile Ministerului Administrației și Internelor
SIGURANȚĂ ȘCOLARĂ
TEMATICĂ
- Măsuri privind creșterea gradului de siguranță în unitățile de învățământ preuniversitar
- Reglementări privind siguranța în unitățile de învățământ
- Mecanismul de intervenție în prevenirea și combaterea bullyingului din unitățile de învățământ
- Activitățile desfășurate de către de structurile pentru siguranța școlară în incinta unităților de învățământ
- Activitățile desfășurate de către de structurile pentru siguranța școlară în zona adiacentă unităților de învățământ
BIBLIOGRAFIE
- Planul Național Comun de Acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delincvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar, înregistrat în cadrul M.A.I. cu nr. 111.613/03.08.2022
- Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ
- Ordinul M.E.C. nr. 4.343/2020 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 , art. 56 și ale pct. 6 din anexa la Legea educației naționale nr. 1/2011 privind violența psihologică-bullying
- Procedura de sistem privind activitățile derulate de structurile pentru siguranța școlară în incinta unităților de învățământ - PS-IGPR-DSS-01/2021
- Procedura de sistem privind activitățile derulate de structurile pentru siguranța școlară în zona adiacentă unităților de învățământ - PS-IGPR-DSS-02/2021
CRIMINALISTICĂ
TEMATICĂ
- Măsuri pentru eficientizarea activităților specifice laboratoarelor criminalistice din cadrul Poliției Române și a reducerii timpului de finalizare a rapoartelor criminalistice
- Cercetarea criminalistică a locului faptei
- Contribuția schimbului automat de informații din bazele de date criminalistice la eficientizarea cooperării polițienești transfrontaliere între statele membre ale Uniunii Europene
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul Comun I.G.P.R. nr. 53.446/2012 și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție nr. 91/C2/2012 privind unele măsuri pentru eficientizarea activității Institutului Național de Criminalistică și a celorlalte laboratoare criminalistice din Poliția Română
- Ordinul Comun M.A.I. nr. 182/2009 și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție nr. 1.754/C/2009 privind procedura cercetării la fața locului
- O.G. nr. 10/2012 pentru crearea cadrului legal necesar căutării automatizate a datelor de referință în relația cu statele membre ale Uniunii Europene și asigurării recunoașterii activității de laborator referitoare la datele dactiloscopice
- Legea nr. 22/2013 privind aprobarea O.G. nr. 10/2012 pentru crearea cadrului legal necesar căutării automatizate a datelor de referință în relația cu statele membre ale Uniunii Europene și asigurării recunoașterii activităților de laborator referitoare la datele dactiloscopice
- Legea nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare
- H.G. nr. 25/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare și pentru crearea cadrului legal intern necesar aplicării Deciziei 2008/615/JAI a Consiliului din 23 iunie 2008 privind intensificarea cooperării transfrontaliere, în special în domeniul combaterii terorismului și a criminalității transfrontaliere, în ceea ce privește transferul automatizat al profilelor genetice
CAZIER JUDICIAR, STATISTICĂ ȘI EVIDENȚE OPERATIVE
TEMATICĂ
- Cazierul judiciar
- Organizarea și funcționarea camerelor de corpuri delicte
- Organizarea și administrarea fondului arhivistic al M.A.I.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar
- Ordinul M.A.I. nr. 73/2013 privind organizarea și funcționarea camerelor de corpuri delicte
- Ordinul M.A.I. nr. 650/2005 privind organizarea și administrarea fondului arhivistic al M.A.I. - Cap. I, II, III, IV, V, VII, XIII și XIV
RELAȚII PUBLICE
TEMATICĂ
- Liberul acces la informațiile de interes public
- Organizarea și desfășurarea activității de informare publică și relații publice în Ministerul Afacerilor Interne
- Codul de reglementare a conținutului audiovizual
- Constituirea comisiilor de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
- H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
- H.G. nr. 478/2016 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002
- Ordinul M.A.I. nr. 201/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de informare publică și relații publice în Ministerul Afacerilor Interne
- Decizia C.N.A. nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual
- Ordinul M.A.I. nr. 40/2004 pentru constituirea comisiilor de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public
MANAGEMENT STRATEGIC ȘI SUPORT INFORMAȚIONAL
TEMATICĂ
- Program de Guvernare 2021 - 2024
- Planificarea activității structurilor Poliției Române. Elaborarea și monitorizarea documentelor de planificare întocmite la nivelul I.G.P.R., respectiv unitățile teritoriale de poliție
- Stabilirea obiectivelor generale și specifice, respectiv activitățile concrete și indicatorii de performanță din cuprinsul documentelor de planificare întocmite la nivelul I.G.P.R., respectiv unitățile teritoriale de poliție
- Evaluarea activității structurilor Poliției Române
- Activitatea de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne
- Combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul
- Redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne
- Dispoziția/ordinul de zi pe unitate în unitățile M.A.I.
- Constituirea, organizarea și funcționarea organizațiilor sindicale, forme de asociere a organizațiilor sindicale, reprezentativitatea organizațiilor sindicale
BIBLIOGRAFIE
- Hotărârea Parlamentului nr. 42/2021 pentru acordarea încrederii Guvernului
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/2019 privind aprobarea Metodologiei referitoare la planificarea și evaluarea activității structurilor din cadrul Poliției Române
- O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările ulterioare
- Ordinul M.A.I. nr. 33/2020 privind activitățile de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne
- Ordinul M.A.I. nr. 118/2021 privind redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne
- H.G. nr. 1.723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul
- Ordinul M.A.I. nr. 173/2020 privind dispoziția/ordinul de zi pe unitate, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
- Legea nr. 367/2022 privind dialogul social - Titlul II/cap. II, IV și V
CENTRUL OPERAȚIONAL
TEMATICĂ
- Raportarea și monitorizarea evenimentelor și a aspectelor de interes operativ
- Serviciul de permanență și accesul în unitățile/structurile M.A.I.
- Realizarea capacității operaționale necesare gestionării situațiilor speciale sau de criză din domeniul de competență a structurilor M.A.I.
- Acțiunile de intervenție ce se desfășoară, în sistem integrat, de către structurile M.A.I. pentru prinderea persoanelor care au fost implicate în producerea unor evenimente/incidente grave cu impact deosebit în domeniul ordinii și siguranței publice
- Modul de acțiune a efectivelor de poliție pentru descoperirea, prinderea și identificarea autorilor de infracțiuni flagrante ce folosesc la comiterea acestora mijloace auto/moto, precum și a autorilor de furt de autovehicule
- Modul de acțiune a structurilor Poliției Române, pentru gestionarea situațiilor de criză generate de amenințări privind atacuri în zone publice sau private, cu arme albe, arme de foc, vehicule, plasare de dispozitive explozive sau sesizarea prezenței unor colete/bagaje suspecte
- Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență
- Gestionarea situațiilor de urgență specifice tipurilor de risc repartizate M.A.I.
- Declararea stării de mobilizare parțială sau totală și a stării de război, precum și încetarea acestora
- Organizarea și funcționarea sistemului național de mobilizare
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. S/61/2010 privind raportarea și monitorizarea evenimentelor și a aspectelor de interes operativ
- Ordinul M.A.I. nr. S/108/2011 privind serviciul de permanență și accesul în unitățile/structurile M.A.I.
- Ordinul M.A.I. nr. S/109/2015 privind realizarea capacității operaționale necesare gestionării situațiilor speciale sau de criză din domeniul de competență a structurilor M.A.I.
- Ordinul M.A.I. nr. S/177/2011 privind acțiunile de intervenție ce se desfășoară, în sistem integrat, de către structurile Ministerului Administrației și Internelor pentru prinderea persoanelor care au fost implicate în producerea unor evenimente/incidente grave cu impact deosebit în domeniul ordinii și siguranței publice și Planul de măsuri nr. S/377.604/CO/2012
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 54/2011 pentru punerea în aplicare a Concepției unitare „NĂVODUL” privind modul de acțiune a efectivelor de poliție pentru descoperirea, prinderea și identificarea autorilor de infracțiuni flagrante ce folosesc la comiterea acestora mijloace auto/moto, precum și a autorilor de furt de autovehicule
- Procedura de sistem privind modul de acțiune a structurilor Poliției Române, pentru gestionarea situațiilor de criză generate de amenințări privind atacuri în zone publice sau private, cu arme albe, arme de foc, vehicule, plasare de dispozitive explozive sau sesizarea prezenței unor colete/bagaje suspecte PS-IGPR-CO-37/2021
- O.U.G nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență - Cap. I, II și III
- Ordinul M.A.I. nr. 181/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situațiilor de urgență specifice tipurilor de risc repartizate M.A.I.
- Legea nr. 355/2009 privind regimul stării de mobilizare parțială sau totală a forțelor armate și al stării de război
CERCETAREA ȘI PREVENIREA CRIMINALITĂȚII
TEMATICĂ
- Organizarea și funcționarea Consiliului de Monitorizare a Activității Preventive
- Organizarea și funcționarea comisiei județene de monitorizare a activității preventive
- Gestionarea priorităților naționale și locale în domeniul prevenirii criminalității
- Formalizarea activităţilor/acţiunilor din domeniul prevenirii criminalităţii
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 119/2017 privind organizarea activităților cu caracter preventiv în domeniul ordinii și siguranței publice desfășurate de structurile Ministerului Afacerilor Interne
- Procedura Operațională PO-IGPR-ICPC-02/2019 privind gestionarea priorităților naționale și locale în domeniul prevenirii criminalității
- Procedura Operațională PO-IGPR-ICPC-07/2021 privind formalizarea activităţilor/acţiunilor din domeniul prevenirii criminalității
PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
TEMATICĂ
- Principiile generale care guvernează prelucrarea datelor cu caracter personal
- Legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal
- Drepturile persoanelor vizate
- Restricții/excepții de la aplicarea obligațiilor operatorului și a drepturilor persoanelor vizate
- Obligațiile operatorului de date în cazul în care are loc o încălcare a securității datelor cu caracter personal
- Desemnarea responsabilului cu protecția datelor, funcția și sarcinile acestuia
- Extinderea, restrângerea, suspendarea și revocarea drepturilor de a interoga bazele de date
BIBLIOGRAFIE
- Regulamentul UE nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD) - art. 5, 6, 12-23, 33, 34 și 37-39
- Legea nr. 363/2018 privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autoritățile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale și combaterii infracțiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative și de siguranță, precum și privind libera circulație a acestor date - art. 5, 11-21 și 36-42
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 81/2018 privind aprobarea Normelor metodologice privind accesul la bazele de date administrate de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum și la bazele de date administrate de către Inspectoratul General al Poliției Române, cu modificările aduse prin Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/2018 și Dispoziția I.G.P.R. nr. 43/2021 - art. 10-13
ANALIZA INFORMAȚIILOR
TEMATICA
- Analiza informațiilor în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
- Concepte de bază în managementul informațiilor. Ciclul informațional
- Analiza tactică
- Analiza operațională
- Analiza strategică
BIBLIOGRAFIE
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 62/2013 privind Metodologia de analiză operațională
- Procedură de sistem pentru întocmirea lucrărilor din domeniul analizei tactice la nivelul structurilor de analiză a informațiilor din cadrul Poliției Române PS-IGPR-UCAI-06/2020
- Analiza Informațiilor - Manual, Editura Ministerului Afacerilor Interne, București, 2014, coordonator Sorina Cofan
- Standardul S.M.A.I. - O nr. 070/2018 - Analiza informaților în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
- Procedura privind elaborarea analizelor strategice PRO-PS/MAI-04/2008
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 432/2006 privind Metodologia pentru realizarea analizelor strategice
REȚINERE ȘI ARESTARE PREVENTIVĂ
TEMATICĂ
- Dispoziții generale privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal
- Executarea măsurilor preventive privative de libertate
- Inspecțiile și controalele locurilor de deținere
- Organizarea și funcționarea centrelor de reținere și arestare preventivă, precum și măsurile necesare pentru siguranța acestora
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal - Titlul I
- Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin H.G. nr. 157/2016 - Titlul I, titlul IV/cap. I și III și titlul VII/art. 343
- Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor de reținere și arestare preventivă, precum și măsurile necesare pentru siguranța acestora, aprobat prin Ordinul M.A.I. nr. 14/2018
ACȚIUNI SPECIALE
TEMATICĂ
- Organizarea cooperării și colaborării în activitatea de menținere a ordinii și siguranței publice
- Modul de punere în practică de către organele de poliție a principalelor măsuri polițienești, în domeniul ordinii și siguranței publice. Reguli generale de tactică polițienească ce decurg din exercitarea atribuțiilor de serviciu ale polițistului
- Colaborarea dintre unitățile de intervenție și acțiuni speciale și structurile operative din cadrul Poliției Române. Documente utilizate. Resurse necesare. Modul de lucru. Modul de întocmire a anexelor
- Executarea controlului tehnic de către formațiunile de intervenție pirotehnică din cadrul Poliției Române. Generalități. Modul de lucru. Responsabilități
- Executarea intervenției de specialitate asupra obiectivelor suspecte de a conține dispozitive de către formațiunile de intervenție pirotehnică din cadrul Poliției Române. Generalități. Modul de lucru. Situații. Responsabilități
BIBLIOGRAFIE
- Manualul principalelor măsuri polițienești nr. 367.735/2019
- Procedura de sistem privind colaborarea dintre unitățile de intervenție și acțiuni speciale și structurile operative din cadrul Poliției Române PS-IGPR-SIIAS-02/2021
- Procedura de sistem privind executarea controlului tehnic de către formațiunile de intervenție pirotehnică din cadrul Poliției Române PS-IGPR-SIIAS-15/2021
- Procedura de sistem privind executarea intervenției de specialitate asupra obiectivelor suspecte de a conține dispozitive de către formațiunile de intervenție pirotehnică din cadrul Poliției Române PS-IGPR-SIIAS-10/2020
PROTECȚIA ANIMALELOR
TEMATICĂ
- Reglementări privind protecția animalelor
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 205/2004 privind protecția animalelor
CONTROL INTERN
TEMATICĂ
- Organizarea și executarea controalelor în M.A.I.
- Organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 138/2016 privind organizarea și executarea controalelor în Ministerul Afacerilor Interne
- Ordinul M.A.I. nr. 62/2018 privind organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
MANAGEMENTUL RESURSELOR LOGISTICE
TEMATICĂ
- Asigurarea tehnică de autovehicule
- Acceptarea donațiilor, darurilor manuale, comodatelor și sponsorizărilor în M.A.I.
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 599/2008 pentru aprobarea Normativului privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor M.A.I.
- Ordinul M.A.I. nr. 53/2017 privind acceptarea donațiilor, darurilor manuale, comodatelor și sponsorizărilor în Ministerul Afacerilor Interne
MANAGEMENTUL RESURSELOR FINANCIARE
TEMATICĂ
- Dispoziții generale, principii, reguli și responsabilități, procesul bugetar în domeniul finanțelor publice
- Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice - Cap. I, II şi III
- Ordinul M.F.P. nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale
PSIHOLOGIE
TEMATICĂ
- Activitățile de psihologie desfășurate în M.A.I. - evaluarea psihologică, asistența psihologică, diagnoza organizațională
- Măsurile privind identificarea și gestionarea potențialelor comportamente dezadaptative în rândul personalului Ministerului Afacerilor Interne
BIBLIOGRAFIE
- O.M.A.I. nr. 23/2015 privind activitatea de psihologie în Ministerul Afacerilor Interne - Cap. III/secțiunea 1, 2 şi 3
- Dispoziția comună 8.042 din 13.02.2018 referitoare la stabilirea unor măsuri privind identificarea și gestionarea potențialelor comportamente dezadaptative în rândul personalului Ministerului Afacerilor Interne
JURIDIC
TEMATICĂ
- Asistența juridică în Ministerul Afacerilor Interne și în unitățile, instituțiile și structurile din subordinea acestuia
- Căile de atac împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 107/2017 privind asistența juridică în Ministerul Afacerilor Interne și în unitățile, instituțiile și structurile din subordinea acestuia - Cap. I și II
- O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor - Cap. IV și V
Notă : Candidații vor avea în vedere actele normative în vigoare (forma consolidată) la data publicării anunțului concursului.
Fişiere ataşate
Semnalări cazuri de corupţie
Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806
DetaliiRelaţii cu publicul(click pe link)
Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.
DetaliiAbonare la newsletter
Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.
Detalii