A N U N T concurs pentru ocuparea funcţiei vacante de director I la Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, prevăzută la poziţia 1596 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă
A N U N Ţ
În conformitate cu prevederile art. 2735 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului şi ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările şi completările ulterioare;
Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu sediul în Municipiul Bucureşti, strada Mihai Vodă nr. 6, sector 5, organizează:
C O N C U R S :
Pentru ocuparea funcţiei vacante de director I la Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, prevăzută la poziţia 1596 din statul de organizare al unităţii, cu recrutare din sursă internă.
În vederea înscrierii şi participării la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
1. Să fie ofițeri de poliție, cu următoarea pregătire de bază:
studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
sau
- studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (sistem ,,Bologna”) într-unul din următoarele domenii fundamentale: matematică și științe ale naturii, științe inginerești, științe sociale;
- să aibă pregătirea de specialitate:
- cursuri postuniversitare sau de master (studii universitare de masterat) într-unul din domeniile/profilele/specializările studiilor de bază sau management;
sau
- studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, absolvite anterior celor trei cicluri de tip „Bologna” într-unul din domeniile/profilele sau specializările studiilor de bază sau management;
sau
- studii universitare de master, ciclul II de studii universitare într-unul din domeniile universitare de masterat: matematică, informatică, inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, ingineria transporturilor, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie mecanică, inginerie industrială, științe inginerești aplicate, inginerie genistică, inginerie de armament, rachete și muniții, drept, științe administrative, științe ale comunicării, sociologie, psihologie, filologie, relații internaționale și studii europene, științe politice, informații și securitate națională, ordine publică și siguranță națională, științe militare, administrarea afacerilor, cibernetică și statistică, informatică economică și management.
2. să fie declaraţi «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
3. să deţină gradul profesional de minimum subcomisar de poliţie;
4. să aibă vechime în muncă/din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani;
5. să aibă cel puţin 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
6. să aibă cel puţin 3 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale MAI;
7. să fi obţinut calificativul de cel puţin ,,Bine” la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
8. să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de aceștia să nu fi fost pusă în mişcare acţiunea penală;
9. să dețină/să obțină certificat de securitate/autorizație de acces la informații clasificate, clasa ”secret de stat”, nivel ”strict secret”.
Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului general al Poliției Române și vor fi depuse la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane, concursuriconducere@politiaromana.ro, până la data de 06.10.2023, ora 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).
Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la aceeași dată, respectiv 06.10.2023, ora 16.00 (și în zilele nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane, concursuriconducere@politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:
- cerere de înscriere (Anexa 1) și curriculum vitae, model comun european;
- copii ale actului de identitate și ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului;
- adeverință care conține rezultatul ultimului examen de bilanț, eliberată de medicul de unitate, potrivit Anexei nr. 2 din Dispoziția Comună a Direcției Medicale nr. 963164 din 15.03.2022 și a Direcției Generale Management Resurse Umane nr. 327674 din 15.03.2022;
- declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa 2);
- adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unității de provenienţă, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 4, 5, 6, 7 și 8 din prezentul anunț, cu mențiunea ca adeverința să fie eliberată ulterior postării anunțului de concurs.
Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.
În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.
Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române, www.politiaromana.ro.
Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea evaluării psihologice.
Lista candidaților declarați „apt” psihologic se va posta pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații declarați „INAPT” psihologic nu vor putea participa la concurs.
Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului General al Poliției Române cu sediul în Municipiul Bucureşti, strada Mihai Vodă nr. 6, sectorul 5, în data de 26.10.2023, după următorul grafic:
- instructajul candidaților: ora 14.00;
- desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: ora 14.15;
- afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
- afișarea rezultatelor: după ora 16.00 (în raport de numărul candidaților);
- perioada limită de depunere a eventualelor contestații (în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 27.10.2023);
- soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în perioada 30.10 - 31.10.2023;
- afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza în perioada 27.10 - 31.10.2023, în funcție de existența/inexistența unor eventuale contestații.
Evaluarea probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00.
Candidații sunt declarați „admis”, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.
Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obținute la concurs și se aduc la cunoștință, prin afișare, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și prin postare, pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului General al Poliției Române - Direcția Management Resurse Umane concursuriconducere@politia romana.ro.
Rezultatele la contestații se comunică candidaților, prin afișare, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și se postează pe pagina de Internet a Inspectoratului General al Poliției Române, www.politiaromana.ro.
Nota acordată după soluționarea contestației la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.
La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs.
Fișa postului poate fi consultată, la cerere, de către candidați, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române, din municipiul București, strada Mihai-Vodă nr. 6, sector 5, tel. int. 26378/26417.
Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Direcția Management Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, la tel. int. 26378/26417, în zilele lucrătoare.
Modificările care privesc organizarea și desfășurarea concursului, intervenite din motive obiective, se vor afișa în timp util pe pagina de internet a Inspectoratului General al Poliției Române www.politiaromana.ro.
Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului.
Tematica și bibliografia fac parte integrantă din prezentul anunț.
Tematici si bibliografii
TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIA
recomandate candidaţilor înscrişi la concursul organizat
pentru ocuparea funcţiei vacante de director I la Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române
MANAGEMENT
TEMATICĂ
- Procesul managerial;
- Planificarea managerială;
- Organizarea managerială;
- Conducerea subordonaților;
- Controlul managerial;
- Managementul luării deciziei;
- Managementul muncii în echipă;
- Comunicarea în activitatea managerială;
- Dispoziții generale privind controlul intern și controlul financiar preventiv;
- Sistemul de control intern/managerial.
BIBLIOGRAFIE
- Managementul Organizațional al Poliției. Fundamentele teoretice. Costică Voicu și Ștefan Prună. Editura MediaUno, 2007;
- Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv - Cap. I;
- Ordinul S.G.G. nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice.
ASPECTE DE ORDIN GENERAL
TEMATICĂ
- Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale. Autoritățile publice;
- Organizarea și funcționarea Poliției Române;
- Statutul polițistului;
- Normele de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului;
- Codul de Etică și Deontologie al Polițistului;
- Program de Guvernare 2023 – 2024- Ministerul Afacerilor Interne;
- Strategia Națională de Apărare a Țării pentru perioada 2020-2024;
- Organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen;
- Măsuri pentru facilitarea cooperării polițienești internaționale;
- Cooperarea judiciară internațională în materie penală.
Codul penal - Partea generală
- Legea penală și limitele ei de aplicare;
- Infracțiunea;
- Pedepsele;
- Măsurile de siguranță;
- Minoritatea;
- Răspunderea penală a persoanei juridice;
- Cauzele care înlătură răspunderea penală;
- Cauzele care înlătură sau modifică executarea pedepsei;
- Cauzele care înlătură consecințele condamnării;
- Înțelesul unor termeni și expresii în legea penală.
Codul de procedură penală - Partea generală
- Acțiunea penală;
- Participanții în procesul penal;
- Probele, mijloacele de probă și procedeele probatorii;
- Măsurile preventive și alte măsuri procesuale.
Codul de procedură penală - Partea specială
- Urmărirea penală;
- Proceduri speciale;
- Organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română;
- Înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale și coordonarea administrativă a activităților dispuse organelor de poliție de către procuror;
- Activitatea de înregistrare a dosarelor penale și a dispozițiilor procurorului; Înregistrarea dosarelor penale și completarea registrului privind sesizările cu caracter penal;
- Înregistrarea ordonanțelor de delegare în registrele privind sesizările cu caracter penal;
- Evidența dosarelor cu autori neidentificați;
- Specializarea polițiștilor din Poliția Română în efectuarea activităților de constatare a infracțiunilor, de identificare a autorilor și de cercetare penală, în raport de tipul infracțiunilor și modul de comitere a acestora.
BIBLIOGRAFIE
- Constituția României - Titlul II şi III;
- Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 725/2015 pentru stabilirea Normelor de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului;
- H.G. nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului;
- Hotărârea Parlamentului nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naţionale de Apărare a Ţării pentru perioada 2020 - 2024 - Anexa;
- Hotărârea Parlamentului nr. 22/2023 pentru acordarea încrederii Guvernului - Anexa nr. 2, pct. 16;
- Legea nr. 76/2023 privind organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen - cap. I, cap. II, cap. III și cap. IV;
- O.U.G. nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării polițienești internaționale - cap. I, cap. II, cap. III și cap. VI;
- Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală – Titlul I, cap. I, cap. II, Titlul III/cap. I, cap. II şi cap. III, Titlul IV/cap. I şi cap. II, titlul VIII/cap. I și cap. II;
- Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare:
- Partea generală – Titlul I, Titlul II, titlul III, titlul IV, titlul V, titlul VI, titlul VII, titlul VIII și titlul IX;
- Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare:
- Partea generală - Titlul II/cap. I, Titlul III/ cap. I, cap. II, cap. III, Titlul IV/cap. I, cap. IV, cap. V, Titlul V;
- Partea specială - Titlul I și Titlul IV.
- Ordinul Ministrului Administraţiei şi Internelor S/120 din 16.06.2011 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii informative de către Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română şi Oficiul Român pentru Imigrări;
- Dispoziţia I.G.P.R. nr. S/53 din 09.09.2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Poliţiei Române a O.M.A.I. nr. S/120 din 16.06.2011 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii informative de către Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română şi Oficiul Român pentru Imigrări;
- Ordinul comun M.A.I. nr. 56/10.04.2014 - P.Î.C.C.J. nr. 12/C/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale și coordonarea administrativă a activităților dispuse organelor de poliție de către procuror;
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 76/22.12.2014 privind activitatea de înregistrare a dosarelor penale și a dispozițiilor procurorului;
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 118/30.09.2022 privind pregătirea profesională cu privire la efectuarea urmăririi penale de către polițiștii din cadrul Poliției Române ce au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare.
ASPECTE DE SPECIALITATE
TEMATICĂ
- Cazierul judiciar.
- Modelele formularelor-tip folosite în activitatea de cazier judiciar;
- Obligațiile creatorilor și deținătorilor de documente/Folosirea documentelor care fac parte din Fondul Arhivistic Național al României/Răspunderi și sancțiuni;
- Activitățile specifice desfășurate pentru arhivarea documentelor create de unitățile de poliție: Generalități; Gruparea documentelor în dosare; Inventarierea dosarelor; Predarea dosarelor la depozitul de arhivă; Selecționarea documentelor; Arhivarea documentelor clasificate; Folosirea documentelor; Rezolvarea cererilor; Sala de studiu; Păstrarea și conservarea documentelor; Responsabilități;
- Modul şi condiţiile de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului;
- Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007;
- Organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte;
- Registrul Național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;
- Realizarea evidenței fișelor dactiloscopice decadactilare;
- Introducerea/scoaterea bunurilor nesupuse unui regim special la/de la camera de corpuri delicte.
- Introducere/scoaterea autovehiculelor la/de la camera de corpuri delicte.
- Introducere/scoaterea armelor și munițiilor la/de la camera de corpuri delicte.
- Introducerea/scoaterea substanțelor aflate sub control național la/de la camera de corpuri delicte.
- Modul de implementare și exploatare a situațiilor statistice trimestriale;
- Organizarea şi funcţionarea schimbului de informaţii extrase din cazierele judiciare între statele membre;
- Sistemul european de informații cu privire la cazierele judiciare (ECRIS).
BIBLIOGRAFIE:
- Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- HG. nr. 345/2010 pentru aprobarea formularelor-tip folosite în activitatea de cazier judiciar cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea Arhivelor Naționale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare - cap. III, cap. IV şi cap. VI;
- Ordinul M.A.I.nr. 650/2005 privind organizarea și administrarea fondului arhivistic al M.A.I cap. I, II, III, IV, V, VII, XIII, XIV;
- Ordonanţa Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 731/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 73/2013 privind organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 118/2019 privind Registrul Național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare;
- PS-IGPR-DCJSEO-08 – Procedura de sistem privind realizarea evidenței fișelor dactiloscopice decadactilare.
- PS-IGPR-DCJSEO-01- Procedura de sistem privind introducerea/scoaterea bunurilor nesupuse unui regim special la/de la camera de corpuri delicte.
- PS-IGPR-DCJSEO-02- Procedura de sistem privind introducere/scoaterea autovehiculelor la/de la camera de corpuri delicte.
- PS-IGPR-DCJSEO-03- Procedura de sistem privind introducere/scoaterea armelor și munițiilor la/de la camera de corpuri delicte.
- PS-IGPR-DCJSEO-04- Procedura de sistem privind introducerea/scoaterea substanțelor aflate sub control național la/de la camera de corpuri delicte.
- Normele metodologice nr. 508931 din 29.04.2016 privind modul de implementare și exploatare a situațiilor statistice trimestriale, modificate și completate prin Normele metodologice nr. 203021 din 28.03.2022;
- Decizia-cadru 2009/315/JAI a Consiliului din 26 februarie 2009 privind organizarea și conținutul schimbului de informații extrase din cazierele judiciare între statele membre;
- Decizia 2009/316/JAI a Consiliului din 6 aprilie 2009 de instituire a Sistemului european de informații cu privire la cazierele judiciare (ECRIS) în aplicarea articolului 11 din Decizia-cadru 2009/315/JAI.
MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
TEMATICĂ
- Activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne;
- Drepturile de transport ale polițiștilor și decontarea cheltuielilor de transport în unele situații în care polițiștii se deplasează la și de la locul de muncă;
- Activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne;
- Condițiile în baza cărora polițistul are dreptul la concedii de odihnă, concedii de studii și învoiri plătite, concedii fără plată, acordarea biletelor de odihnă, tratament și recuperare.
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 105 din 12 iulie 2013 privind activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
- Ordinul M.A.I. nr. 181/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul M.A.I. a H.G. nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
- Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 1578/2002 privind condițiile în baza cărora polițistul are dreptul la concedii de odihnă, concedii de studii și învoiri plătite, concedii fără plată, tratament și recuperare, cu modificările și completările ulterioare.
INFORMAŢII CLASIFICATE
TEMATICĂ
- Protecția informațiilor clasificate;
- Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România;
- Protecția informațiilor secrete de serviciu;
- Colectarea, transportul, distribuirea și protecția, pe teritoriul României, a corespondenţei clasificate;
- Normele de aplicare a Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne;
- Ghidul de clasificare a informațiilor în Ministerul Afacerilor Interne;
- Normele de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
- Normele de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații - INFOSEC în instituțiile Ministerului Administrației și Internelor.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 781/2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 1.349/27.11.2002 privind colectarea, transportul, distribuirea și protecția, pe teritoriul României, a corespondentei clasificate, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. S/353/2002 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului Afacerilor Interne, declasificat, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. S/389/2003 pentru aprobarea Ghidului de clasificare a informațiilor în Ministerul Afacerilor Interne, precum și a Listei cu informații secrete de serviciu în Ministerul Afacerilor Interne, declasificat, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. 125/2020 pentru aprobarea Normelor de protecție a informațiilor clasificate în domeniul activităților contractuale desfășurate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. 810/2005 pentru aprobarea normelor de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații - INFOSEC în instituțiile Ministerului Administrației și Internelor, cu modificările și completările ulterioare.
RELAȚII PUBLICE
TEMATICĂ
- Liberul acces la informațiile de interes public;
- Organizarea și desfășurarea activității de informare publică și relații publice în Ministerul Afacerilor Interne.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. 201/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de informare publică și relații publice în Ministerul Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.
MANAGEMENT STRATEGIC ȘI SUPORT INFORMAȚIONAL
TEMATICĂ
- Planificarea activității structurilor Poliției Române. Elaborarea și monitorizarea documentelor de planificare întocmite la nivelul I.G.P.R., respectiv unitățile teritoriale de poliție;
- Stabilirea obiectivelor generale și specifice, respectiv activitățile concrete și indicatorii de performanță din cuprinsul documentelor de planificare întocmite la nivelul I.G.P.R., respectiv unitățile teritoriale de poliție;
- Evaluarea activității structurilor Poliției Române;
- Aspecte privind elaborarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea și actualizarea strategiilor guvernamentale;
- Reglementarea activității de soluționare a petițiilor;
- Activitatea de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne;
- Redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;
- Dispoziția/ordinul de zi pe unitate în unitățile M.A.I..
BIBLIOGRAFIE
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/2019 privind aprobarea Metodologiei referitoare la planificarea și evaluarea activității structurilor din cadrul Poliției Române;
- H.G. nr. 379/2022 privind aprobarea Metodologiei de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare și actualizare a strategiilor guvernamentale, cu modificările și completările ulterioare;
- O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.A.I. nr. 33/2020 privind activitățile de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în Ministerul Afacerilor Interne;
- Ordinul M.A.I. nr. 118/2021 privind redactarea şi gestionarea documentelor neclasificate, circuitul şi promovarea corespondenţei la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;
- Ordinul M.A.I. nr. 173/2020 privind dispoziția/ordinul de zi pe unitate, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
TEMATICĂ
- Principiile generale care guvernează prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal;
- Drepturile persoanelor vizate;
- Restricții/excepții de la aplicarea obligațiilor operatorului și a drepturilor persoanelor vizate;
- Obligațiile operatorului de date în cazul în care are loc o încălcare a securității datelor cu caracter personal;
- Desemnarea responsabilului cu protecția datelor, funcția și sarcinile acestuia;
- Extinderea, restrângerea, suspendarea și revocarea drepturilor de a interoga bazele de date.
BIBLIOGRAFIE
- Regulamentul UE nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD) - art. 5, 6, 12-23, 33, 34 și 37-39;
- Legea nr. 363/2018 privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autoritățile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale și combaterii infracțiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative și de siguranță, precum și privind libera circulație a acestor date - art. 5, 11-21 și 36-42
- Dispoziția I.G.P.R. nr. 81/2018 privind aprobarea Normelor metodologice privind accesul la bazele de date administrate de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum și la bazele de date administrate de către Inspectoratul General al Poliției Române, cu modificările aduse prin Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/2018 și Dispoziția I.G.P.R. nr. 43/2021 - art. 10-13.
CONTROL INTERN
TEMATICĂ
- Organizarea și executarea controalelor în M.A.I.;
- Organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
BIBLIOGRAFIE
- Ordinul M.A.I. nr. 138/2016 privind organizarea și executarea controalelor în Ministerul Afacerilor Interne;
- Ordinul M.A.I. nr. 62/2018 privind organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Notă: Candidații vor avea în vedere actele normative în vigoare (forma consolidată) la data publicării anunțului concursului.
Fişiere ataşate
Semnalări cazuri de corupţie
Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806
DetaliiRelaţii cu publicul(click pe link)
Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.
DetaliiAbonare la newsletter
Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.
Detalii