Campania #SiguranțaOnline
În anul 2022, campania #SigurantaOnline cunoaște o nouă etapă, dezvoltată în parteneriat cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Asociația Română a Băncilor (ARB) și Microsoft România. Aceasta se fundamentează pe rezultatele analizei Criminalitatea informatică - atacurile malware - forme și tendințe, realizată de Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității și este dedicată prevenirii atacurilor informatice de tip malware și implementată sub egida “STOP MALWARE – Siguranța ta online depinde de tine“.
Mesajele de prevenire din campania “STOP MALWARE – Siguranța ta online depinde de tine“ vor ajunge la publicul larg prin intermediul unui spot TV informativ, care e și tradus în limbajul semnelor. Campania de educație digitală mai cuprinde un ghid antimalware creat de experți în securitate cibernetică pentru angajații din companii, pentru a-i ajuta să se protejeze de capcanele malware, acesta fiind disponibil pe website-ul www.sigurantaonline.ro.
Totodată, utilizatorii sunt invitați să-și testeze cunoștințele de educație cybersecurity prin intermediul noului quiz antimalware lansat în această nouă etapă a campaniei.
În anul 2021, Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a Băncilor (ARB) au lansat campania #SiguranțaOnline pentru informarea cetățenilor în vederea protejării împotriva fraudelor online prin accesarea platformei sigurantaonline.ro.
Campania de educație digitală a cetățenilor este menită să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca românii să devină victimele atacurilor cibernetice.
Campania #SiguranțaOnline a debutat în luna Europeană a Securității Cibernetice cu un experiment online. Prin intermediul campaniei, au fost postate mai multe bannere de test cu mesaje de tip phishing pe diferite site-uri pentru a testa ușurința cu care oamenii dau click pe un banner în momentul în care li se propune un câștig sigur. Astfel, în 6 zile de campanie, peste 6700 de persoane au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur (55%), câștigarea unor aparate de folosință îndelungată (38%), investiții sigure (5%) sau o vacanță de vis (2%). Majoritatea celor care au dat click sunt bărbați cu vârsta între 35-54 ani. După accesarea banner-ului de test, cetățenii au fost redirecționați către sigurantaonline.ro unde au fost invitați să completeze un quiz prin care să aprofundeze mai multe sfaturi despre cum să se protejeze online.
Acest quiz online poate fi completat de către toți cei care vor să își măsoare nivelul de educație cybersecurity. Datele introduse de utilizatori nu trebuie sa fie reale, iar site-ul nu colectează date cu caracter personal. Quiz-ul a fost dezvoltat special pentru campania #SigurantaOnline și oferă utilizatorilor atât posibilitatea să își testeze rezistența la fraudele online cât și să afle informații utile navigării în siguranță pe Internet. Pe parcursul quiz-ului, participanții se confruntă cu mostre de atacuri tip phishing și smishing inspirate din diferite incidente întâlnite în online. Pentru fiecare întrebare utilizatorul primește indicii clare despre cum să recunoască o tentativă de fraudă, cum să evite să devină victimă a infractorilor cibernetici și cum trebuie să procedeze dacă a fost fraudat online.