01 Septembrie 2017

Campania „Protejează-ţi locuinţa şi afacerea! Trăieşte în siguranţă!”


Campania de prevenire a furturilor din locuinţe şi societăţi comerciale „Protejează-ţi locuinţa şi afacerea! Trăieşte în siguranţă!

 

În cadrul demersurilor pe care Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii le-a dezvoltat în domeniul „prevenirii infracţiunilor contra patrimoniului”, prioritate  a Poliţiei Române pentru anul 2016, se înscrie şi Campania „Protejează-ţi locuinţa şi afacerea! Trăieşte în siguranţă!”, care a avut drept scop informarea populaţiei cu privire la modalităţi de prevenire a furturilor din locuinţe şi societăţi comerciale.

Aceasta s-a derulat la nivel naţional, în perioada octombrie-decembrie 2016, în parteneriat cu Asociaţia Română pentru Tehnică de Securitate.

Conceptul a vizat prezentarea utilităţii sistemelor tehnice de protejare a locuinţelor şi sediilor/punctelor de lucru ale societăţilor comerciale, ca modalităţi eficiente de prevenire a furturilor, dar şi promovarea măsurilor elementare de autoprotecţie.

Campania a fost orientată către două grupuri ţintă - primul constituit din posesorii de locuinţe în mediul urban, dar şi case de vacanţă în mediul rural, iar  cel de-al doilea reprezentat de administratorii de societăţi comerciale. Mesajele preventive au fost transmise acestora prin intermediul principalelor mijloace de informare şi în cadrul unor întâlniri directe.

Campania a beneficiat, ca materiale de suport, de 12.000 broşuri şi 10.000 afişe . Totodată, a fost realizat un film de scurt metraj, cu caracter informativ, în scopul aducerii la cunoştinţa publicului ţintă a celor mai uzuale tipuri de sisteme tehnice de protejare a patrimoniului.

Situaţia, la nivel naţional, a principalilor indicatori cantitativi de evaluare, urmare a activităţilor derulate de structurile de analiză şi prevenire a criminalităţii, de cele de proximitate şi subunităţi de poliţie municipale şi orăşeneşti, se prezintă astfel:

 

       Număr total de întâlniri şi acţiuni organizate în locuri publice: 2.352;

       Număr de materiale informativ-preventive distribuite: aproximativ 21.000;

       Număr de beneficiari direcţi ai campaniei: peste 75.000 persoane.