01 Septembrie 2017

Campania „Hoţii sunt creativi – fii preventiv!”


Campania de prevenire a furturilor din locuinţe  „Hoţii sunt creativi – fii preventiv!

 

Urmare a rezultatelor foarte bune înregistrate în cadrul demersurilor comune  întreprinse în perioada 2011 – 2016, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Groupama Asigurări S.A. au lansat în data de 23.08.2017 o nouă campanie de prevenire a furturilor din locuinţe, intitulată  „Hoţii sunt creativi – fii preventiv!”.

Aceasta se înscrie în cadrul priorităţii naţionale „Prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului” şi abordează o categorie de infracţiuni care au o pondere însemnată în volumul faptelor penale de acest tip. În acest context, deşi în ultimii ani tendinţa a fost una descrescătoare, acest tip de criminalitate a reprezentat constant un domeniu prioritar de acţiune preventivă a Poliţiei Române.

Conceptul creativ al campaniei se concentrează, în acest an, pe tema inventivităţii infractorilor care, pentru completarea actului infracţional, găsesc metode din ce în ce mai ingenioase de a păgubi potenţialele victime.

Pe această abordare s-au fundamentat atât denumirea campaniei, „Hoţii sunt creativi, fii preventiv!”, cât şi mesajele preventive care invită cetăţeanul la cunoaşterea modurilor de operare cele mai frecvente utilizate de hoţi, precum şi la vigilenţă şi adoptarea măsurilor fundamentale de siguranţă a locuinţei şi a bunurilor personale.

Un argument important în alegerea acestei variante de lucru a fost reprezentat de importanţa conştientizării de către publicul ţintă a necesităţii adoptării unei atitudini prudente în raport cu locuinţa şi bunurile proprii, precum şi a consecinţelor neluării unor măsuri preventive fundamentale.

Campania se va derula la nivel naţional, în perioada august-decembrie 2017, şi va beneficia ca materiale de suport de 75.000 flyere şi 5.000 afişe.